De Graafschap winnaar eerste editie AH/Wallerbosch F competitie

04-12-2008

De winnaars
GROENLO- Velen zullen zich de start van de AH Wallerbosch F competitie nog herinneren als de dag van vandaag. Toch is het alweer zeven weken geleden dat de eerste speelronde uit deze nieuwe competitie begon. Onder het toeziend oog van ‘Albert Heijn- Baas’ Bas Wallerbosch werd er voor het eerst gespeeld in de nieuwe shirts van PSV, Real Madrid, F.C. Twente, Ajax, Barcelona, Juventus, Liverpool en De Graafschap. Gedurende de zes weken voorafgaand aan de finale werden er door teams twee poule afgewerkt, waarin er van alles gebeurd is. Vele mooie goals, acties en hilarische momenten zijn de revue gepasseerd tijdens de poulewedstrijden.
Uiteindelijk waren het Juventus en De Graafschap die in de finaleronde mochten gaan strijden om de cup. Dit gebeurde woensdag j.l. Natuurlijk ging het op woensdag 3 december niet alleen om de eerste plaats in de competitie. Ook de andere teams streefden naar een zo hoog mogelijke eindklassering. Er vonden die avond dan ook vier prachtwedstrijden plaats op Sportpark Den Elshof, waarin alle teams streden om het hoogst haalbare plekje.
In het duel om de 7e plek speelden PSV en Real Madrid een uitermate goede wedstrijd. Goed positiespel en vele mooie aanvallen waren kenmerkend voor deze ontmoeting. PSV wist het duel te winnen met 6-4 en legde beslag op de 7e plek.
De strijd om de plaatsen 5 en 6 werd gewonnen door Barcelona. Het versloeg Liverpool met 6-3.
Ajax en Twente vochten in een onderling duel uit wie er met de bronzen plak vandoor ging. Dat de belangen groot waren, was goed te zien in het aantrekkelijke duel tussen de twee Nederlandse clubs. Uiteindelijk ging Twente er met het brons vandoor. Het won de match met 8-5.
Dan de finalewedstrijd. Deze was misschien wel het spannendst van allemaal. Na veertig minuten stond er een stand van 3-3 op het scorebord. Er moesten dan ook strafschoppen worden genomen om een winnaar te krijgen. De spanning was te snijden bij zowel het publiek als de teams. Uiteindelijk bleken De Superboeren het koelst. Ze maakten één penalty meer dan Juve en mochten zich daardoor winnaar noemen van de eerste editie van de AH Wallerbosch F competitie.
Na de finalewedstrijden namen alle teams plaats op de tribune, alwaar er diverse mensen bedankt werden. Zo kregen de trainers en scheidsrechters een luid applaus van de spelers van alle teams. Ook voor de ouders, andere supporters, de wasvrouw, de ranjavrouwen en de woensdaggroep gingen de handen op elkaar. Na de bedankwoordjes begon de prijsuitreiking.
De beste keeper, verdediger, middenvelder, aanvaller en coach werden bekend gemaakt. In de prijzen vielen Robin Roerdink (keeper), Remco Everink (verdediger), Mees van Schaik (middenvelder), Lynn Klein Bleumink (aanvaller) en Mart Pouwels (coach).
Uit handen van Bas Wallerbosch ontvingen zijn allen een prachtige bokaal. Tot slot werd de Graafschap gehuldigd. De Superboeren kwamen onder luid applaus de tribune af en kregen de wisselbeker door dezelfde Bas Wallerbosch uitgereikt. Nadat de fotografen hun werk hadden gedaan en de kiekjes van de kampioenen waren genomen, was er voor alle spelers nog een ‘surprise’. Van Albert Heijn Wallerbosch kregen ze een uniek vaantje en een megagrote SNOEPZAK en deze werd hartelijk in ontvangst genomen. Moe maar voldaan trokken de spelers richting hun warme huiskamer om daar nog eens na te genieten van 7 fantastische weken.
Helaas zit de eerste editie van de AH Wallerbosch F competitie er weer op. De echte voetballiefhebber zal zich nu wel gaan vervelen op de woensdagavond en dat is ook zeer begrijpelijk. Echter hoeven ze niet lang te treuren van aankomend voorjaar zal er weer een voorjaarseditie van de AH Wallerbosch F competitie plaatsvinden.
Bedankt voor uw steun de afgelopen weken en tot in het voorjaar van 2009!!!!!!!!!
Tot slot ter info: Er zijn wellicht nog enkele spelertjes die zonder vaantje naar huis zijn gegaan. Er zijn er namelijk nog een paar blijven liggen. Neem even contact op met Dennis Pasman als je nog geen vaantje hebt.
Voor degene die iets geleend hebben van de woensdagavondcompetitie: je kan de geleende spullen (z.s.m.) inleveren bij Dennis Pasman, Ron Doornink of Ronald Hulzink.
Alvast dank.