Grol pakt punt in zeer matig duel

08-12-2008

Grol speelde alweer de 12e wedstrijd van het seizoen 2008 – 2009. Dit was tevens alweer de 1e wedstrijd van de 2e ronde en wel tegen de nummer één na laatst, te weten  Achillles’12  uit Hengelo Overijssel. Net als in de eerste thuiswedstrijd van het huidige seizoen werd het een gelijkspel. Eindigde de thuiswedstrijd in 0 – 0, nu was de eindstand 1 -1.

Grol begon met veel invallers aan deze belangrijke uitwedstrijd. Frank Oosterholt, Michel Kamphuis en Erwin van de Wolfshaar zijn al langere tijd uit de roulatie. De afgelopen week kwamen daar nog eens Tom Kaak en Wouter Pillen bij. Daar stond echter tegenover dat Julien Harbers en Kevin Stöteler weer inzetbaar waren.

In de eerste helft waren beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. De eerste kans was voor Achilles’12. Een door de defensie van Grol wel heel makkelijk weg gegeven bal werd door de spits van Achilles’12 net voorlangs geschoten. Vervolgens kreeg Grol twee erg goede mogelijkheden. Een lange bal van Jorrit Splithof werd door Kevin Stöteler net naast gekopt. Een nog veel grotere kans was er één minuut later voor Sander Nijhoff, die na een prima passeerbeweging zijn tegenstander opzij zetten en alleen op de keeper af kon gaan, maar hij faalde in de afwerking. Hij schoot de bal recht in de handen van de keeper. Vijf minuten later kwam Grol op een 1 – 0 achterstand. Door een aantal missers in de achterhoede was het voor de spits van Achilles’12, Frank de Jong, een koud kunstje om de bal in het net te schieten.

Al voor rust moest trainer Henry Golstein de tegenvallend spelende en geblesseerd geraakte Björn Koldeweij wisselen. Wouter Scharenborg kwam in het veld. Hij werd in het centrum van de verdediging geposteerd, waardoor Julien Harbers op het middenveld kwam te spelen. Grol wist in de 1e helft helaas geen enkele kans meer te creëren.

Beide ploegen zullen ongetwijfeld met goede bedoelingen aan de 2e helft begonnen zijn, maar het spelpeil bleef helaas zeer pover. Pas in de 55e minuut kreeg Grol een eerste mogelijkheid. Een schot van Kevin Stöteler werd door de keeper gepareerd. Eigenlijk was dit het eerste wapenfeit van de 2e helft. In de 60e minuut kreeg Julien Harbers geel vanwege een in de ogen van scheidsrechter Koeslag te zware tackle. Ook de nummer 10 van Achilles’12 (Jeroen Visscher) kreeg geel vanwege een schwalbe.

Het laatste kwartier was het motto bij Grol “alles of niets”. De druk op de verdediging van Achilles’12 werd behoorlijk opgevoerd. Een prima schot van Lennard Walterbos werd door de keeper nog tegengehouden, maar in de 89e minuut werd Kevin Stöteler de diepte ingestuurd en hij wist de keeper met een prachtig schot te passeren. De 1 – 1 was alsnog een feit. Kevin Stöteler werd bij deze actie flink geraakt door de keeper van Achilles’12 en moest vervangen worden door Luc te Veluwe.

Al met al is een ontzettend belangrijk punt uit de wacht gesleept in een zoals gezegd bar slechte wedstrijd. Snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd, want zondag 14 december a.s. staat alweer de thuiswedstrijd tegen Tubantia uit Hengelo (Ov) op het programma. Aanvang 14.30 uur.

Speelronde: 12
Scheidsrechter: Gerben Koeslag
Eindstand: 1-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 21e min. Frank de Jong 1-0, 89e min: Kevin Stöteler 1-1
Gele kaarten: Julien Harbers van Grol en Jeroen Visscher van Achilles’12
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Tom Kaak, Erwin van de Wolfshaar, Wouter Pillen en Michel Kamphuis

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Patrick Blanckenborg, Julien Harbers en Dennis Pasman;
Midden: Christian Pillen, Björn Koldewey (35e min. Wouter Scharenborg), Lennard Walterbos en Robin Schuurmans
Voor: Sander Nijhoff en Kevin Stöteler (89e min. Luc te Veluwe)

Bijzonderheden: Een ontzettend slecht hoofdveld van Achilles’12

Uitslagen afgelopen zondag:
Achilles ’12 - Grol 1 – 1
Heino - SV Zwolle 0 – 3
Tubantia - De Tubanters 3 – 1
VV Twenthe - Wijhe’92 3 – 1
Vogido - Markelo 2 – 3
De Zweef - Stevo 0 – 2

Programma zondag 14 december a.s.:
Stevo - Vogido