Grol F4 Kampioen na thriller

22-12-2008

GROENLO/LAREN - Zaterdag 20 december togen de "Boy Wonders" van Grol F4 naar Laren, om daar tegen Witkampers F2 hun laatste wedstrijd van de najaarscompetitie 2008 te spelen. En omdat onze jongens van de vorige 10 wedstrijden er 8 hadden gewonnen en er 2 hadden gelijk gespeeld, was een overwinning voldoende voor het kampioenschap.

In Laren moest er echter wel op een "gewoon" veld gespeeld worden. Maar met de steun van de ouders, opa's en oma's, broertjes en zusjes zou dat toch wel lukken? Wat zeg ik: zelfs de nieuwe spits van Grol 1 en ook Dennis Pasman van het jeugdbestuur, waren speciaal voor F4 naar Laren gekomen.

Die spelers van de Witkampers, waren trouwens nog behoorlijke kereltjes. "Wat bunt die anderen toch groot", was dan ook een veel gehoorde kreet.

De eerste helft ging alles gelijk tegen elkaar op. Waarbij onze keeper Boris wel een paar keer heel allert moest ingrijpen. Met name die geweldige zweefduik naar de rechterbovenhoek, is zeker het vermelden waard.

Dan moest het in de 2e helft maar gebeuren. En zo geschiedde. Een zeer scherpe corner van Jules, verdween in de 27e minuut zomaar in het doel van de Witkampers.
Daarna werd Mick in scoringspositie binnen de 16 meter onderuit geschoffeld. Penalty zou je denken.
Maar nee hoor: alleen maar een vrije trap, bijna tegen de achterlijn aan. Zeg maar een soort veredelde corner.

En toen het al dik tijd was, gebeurde het dan toch: Witkampers maakte nog gelijk ook. Weg kampioenschap, weg beker, weg platte wagen. Bij sommige ouders speelde zelfs het "Zieuwent-syndroom" weer even op, waar het na een 3-1 voorsprong, een kwartier in blessure tijd, toch nog 3 - 3 werd.

Maar de bikkels van F4 gingen niet bij de pakken neerzitten, trapten af en forceerden een vrije bal. Deze werd door Daan over 20 meter, keurig bij Mick op de stropdas gelegd, met rechts aangenomen en met links in de rechter benedenhoek afwerkt. Appeltje, eitje, precies zoals papa het altijd voor doet: 1 - 2 dus en nergens meer over lullen.

De scheids floot daarna gelijk af. Grol F4 was kampioen, geweldig! Uit handen van Dennis Pasman ontving aanvoerder Dylan daarna de kampioensbeker.

Vervolgens werd er in het Sportcafé in Groenlo verder gevierd met een kampioenstaart van Wissink
en patat, sinas, sportdrank en cola van het jeugdbestuur. Voor sommige ouders was het tevens het eerste kampioensfeest zonder halve liters.

Spelers en begeleiding van Grol F4: hulde, hulde, hulde voor dit dik verdiende kampioenschap.

De spelers van Grol F4 zijn: Boris Blanken, Tjibbe Paardekoper, Jules Stokkers, Daan Rots, Mike te Brake, Twan Nijkamp, Mick Wissink, Dylan te Boome en Jan Arink.
De technische leiding van Grol F4 wordt gevormd door: Michel te Brake, Michael te Boome en Arjan Blanken.