Voorzitterstaal

22-12-2008

Met ons allen staan wij al weer aan de vooravond van een nieuw jaar. Het kalenderjaar 2008, een jaar waarin de sportvereniging ‘Grol’ andermaal geschiedenis heeft geschreven, ligt dan achter ons. Een zeer bewogen, maar bovenal succesvol jaar voor onze mooie club!

18 september 2008:
De officiële opening van het kunstgrasproject 2008!

Wanneer ik mij sec tot onze eigen vereniging beperk, kan ik toch een vijftal opmerkelijke feiten opsommen, waarvan ik het de moeite meer dan waard vind om die hier in het afsluitende clubblad van 2008 nog even te belichten.
Deze vijf noemenswaardigheden zijn:

• Viering 90-jarig bestaan van de S.V. Grol.
• Oprichting Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol.
• Realisatie en officiële opening van het kunstgrasproject 2008.
• Het in ontvangst mogen nemen van een Koninklijke Onderscheiding.
• Aankondiging afscheid als voorzitter van de S.V. Grol in 2010.

Ondanks dat het geen officieel jubileum betrof, hebben wij als bestuur in samenwerking met de leden van de jubileumcommissie op gepaste wijze aandacht geschonken aan het 90-jarig bestaan van onze club. Bij de georganiseerde activiteiten zijn jong en oud aan bod gekomen.
Een absoluut hoogtepunt was zonder enige twijfel de jubileum sponsoravond, die op donderdag 29 mei van dit jaar in samenwerking met het bestuur van de organisatie Internationaal Marveldtoernooi werd georganiseerd. Met gastspreker Johan Derksen in een hoofdrol beleefden wij met z’n allen een bijzonder geslaagde avond, waarvoor wij van de zijde van onze sponsoren en andere genodigden veel positieve respons hebben ontvangen. Een dergelijke avond is dan ook zeker voor herhaling vatbaar.
Wanneer u dit clubblad onder ogen krijgt, moet de afsluitende activiteit in het kader van het 90-jarig bestaan nog plaatsvinden. Deze zal worden gehouden op zondag 28 december a.s. en u zult daarover via de gebruikelijke kanalen nader geïnformeerd worden.

Over de oprichting van de beheersstichting heb ik u in een eerder clubblad reeds uitvoerig bijgepraat. Dat één en ander na gigantisch veel voorbereidend werk in 2008 zijn beslag heeft gekregen, mag gerust worden aangemerkt als een mijlpaal voor uw en mijn vereniging!
Het kunstgrasproject gaat vanzelfsprekend de boeken in als het meest omvangrijke en tegelijkertijd meest kostbare project in de geschiedenis van de S.V. Grol. Over dit unieke project is al veel gezegd en ook veel geschreven en dit zeker door mijn persoon.
Wat ik in deze bijdrage nog eens extra wil benadrukken, is de geweldige wijze waarop het totale project is voorbereid, is ingevuld en is uitgevoerd. Echt fantastisch!
Wat een inzet, wat een beleving, wat een betrokkenheid, wat een vrijwilligerswerk en wat misschien wel het belangrijkste is voor een vereniging: wat een saamhorigheid!
De afsluitende party met al die vrijwilligers op zaterdag 25 oktober jl. met dat overheerlijke biertje en dat goed verzorgde stamppotbuffet gaf misschien nog wel het best aan in welk een goede harmonie en uitstekende sfeer deze onvoorstelbare mooie klus is geklaard.
Iedereen, die hieraan heeft meegewerkt, nogmaals hartelijk dank daarvoor!
Voor mij als voorzitter was dit project in ieder geval één groot hoogtepunt in mijn bestuurscarrière bij de S.V. Grol.

Dat ik in de voor mij om andere redenen reeds onvergetelijke week 38 van dit jaar een Koninklijke Onderscheiding kreeg uitgereikt voor met name mijn verdiensten ten behoeve van de S.V. Grol, was voor mij een complete verrassing. De onderscheiding kreeg voor mij een extra bijzondere betekenis, omdat mij deze door burgemeester Henk Heijman van de gemeente Oost Gelre werd opgespeld tijdens het massaal bezochte feestweekend van de club en dus temidden van al die dolenthousiaste leden van die enige en echte ‘Grol’familie.
Voor mij, beter gezegd voor mijn gevoel eigenlijk het beste bewijs dat de onderscheiding niet alleen een eerbetoon is aan mij, maar aan de gehele sportvereniging ‘Grol’!

Op maandag 6 oktober jl. tijdens de reguliere algemene ledenvergadering heb ik aangekondigd dat ik tijdens de alv in 2010 mijn functie als voorzitter zal neerleggen.
Mijn eigen directe familieleden, mijn collega bestuursleden en mijn vrienden weten dat ik altijd heb geroepen dat het in 2010 goed is geweest. Het jaar waarin ik 55 jaar lid ben van de club, 35 jaar bestuurslid en 25 jaar voorzitter lijkt mij een mooi moment om de voorzittershamer over te dragen aan mijn opvolger, zijnde het nieuwe gezicht van de club.
Wie dat zal zijn, weten wij als bestuur natuurlijk nog niet. Wel hopen wij dat iedereen binnen de club mee wil werken en in ieder geval mee wil denken bij het vinden van een goede oplossing. En deze invulling betreft niet alleen het vinden van kandidaten voor de functies van voorzitter en waarnemend voorzitter, maar betreft ook het creëren van een nieuwe bestuursstructuur c.q. organisatie, waarbinnen een ieder zich prettig voelt en waarmee binnen de vereniging een ieder kan leven. Want naast de invulling van de twee genoemde vacatures, zal er ook naar een passende oplossing worden gezocht met betrekking tot de bestuurlijke verantwoordelijkheid ten aanzien van het algehele technische voetbalgebeuren binnen onze vereniging. Er is dus nog genoeg werk aan de winkel. Zij die daadwerkelijk mee willen werken, dan wel mee willen denken, kunnen zich daarvoor bij mij of bij mijn collega bestuursleden aanmelden!

Tenslotte wens ik u allen mede namens mijn collega bestuursleden bijzonder fijne feestdagen, een prettige jaarwisseling en een in alle opzichten gelukkig, succesvol en met name gezond nieuwjaar!

Uw voorzitter.

Theo Huijskes