Grol F12 - FC. Trias F10

11-03-2009

Afgelopen zaterdag moest het dan gebeuren, de 1e thuiswedstrijd van Grol F12. Eindelijk voor eigen publiek laten zien wat je in huis hebt, en dat was heel wat. Om 08.00 uur ‘s ochtends was de hele selectie al op het sportpark Den Elshof. Snel omkleden, een kleine wedstrijdbespreking en naar de "Marveld Arena" om warm te lopen. Onder leiding van aanvoerder Mike moesten Jorn, Jorrin, Tiem, Rick, Jelle, Lenn, Damon allerlei oefeningen doen om lekker warm te worden op deze toch wel frisse zaterdagochtend. Om 08.30 uur was dan de aftrap. Omdat Trias F10 ook in het blauw speelde moesten onze helden in het rood van Manchester United spelen. Al snel werdt het duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Het spel golfde op en neer en voor de in grote getale aanwezige toeschouwers waren de talrijk geëtaleerde technische hoogstandjes een lust voor het oog.

Keeper Jorrin verdedigde zijn doel als een leeuw maar tegen een eigen doelpunt was zelfs hij niet opgewassen, 0-1. Dat bleef zo tot de rust, toen snel ranja drinken en voor de leiders Edwin en Marc mooi de tijd om een aantal tactische aanwijzingen te geven. Rick, Lenn en Damon moesten wat verdedigender gaan spelen. Aanvoerder Mike ging keepen, Jorrin als stormram samen met Jorn op het middenveld en Jelle en Tiem in de aanval. Zo gezegd, zo gedaan.

Maar al na 5 min. in de 2e helft keken we al tegen een 0-3 achterstand aan. Na een prachtige actie van Tiem waaruit Jelle de 1-3 scoorde sloeg de vlam in de pan. Grol F 12 voerde de druk op en 2 minuten voor tijd scoorde alweer Jelle op subtiele wijze de 2-3. Helaas  hadden onze helden te weinig tijd om nog langszij te komen, Trias F10 won met 2-3. Na afloop werden er nog penalties geschoten en deze werden wel gewonnen door onze jongens en onder een luid applaus verlieten beide teams de Arena. Helaas gingen de punten naar Winterswijk maar Damon, Rick, Jorrin, Jorn, Mike, Jelle, Lenn en Tiem hebben laten zien dat ze  heel goed kunnen voetballen. Aanstaande zaterdag 14 maart om 11.00 uur speelt Grol F 12 uit tegen Eibergen F9. Voor geïnteresseerden, er rijdt een bus vanuit Groenlo naar Eibergen. U bent allen van harte welkom namens Grol F12.