Grol D5 - GSV'63 D1

22-03-2009

Zaterdag ochtend half negen , de aftrap van een mooie pot voetbal.

GSV begint direct aanvallend en dit verrast ons een beetje waardoor zij direct een schot op ons doel kunnen maken ,maar onze keeper Willem Wieriks, redt fantastisch en kort daarna nog een keer. Onze voorstopper Pelle Walterbos kon dit weekend niet aanwezig zijn en dat konden we merken aan het spel om de bal voorin te krijgen. Goed en wel bekomen van de schrik komt het spel goed op gang door een mooie voorzet van Esther Klein Gunnewiek op Jarno van Uem  en deze kan doorstomen op de goal en na een goed gemikt schot  volgt  het eerste doelpunt voor Grol. Niet veel later volgt het tweede doelpunt door een voorzet op Menno ten Have die hem vervolgens prachtig afmaakt en voor 2-0 tekent. GSV komt steeds minder in hun spel maar het lukt maar niet om er nog een bij te scoren ondanks een kans van Paul Hallers met een hard schot op de rechterbovenhoek maar deze gaat rakelings over. Vervolgens krijgt Bas Lurvink vleugels en gaat de een na de andere speler voorbij maar het lukt ook hem niet om deze actie te verzilveren voor een doelpunt. In de rust besluiten de leiders  Ben Storteler en Rein Nienhuis om niet veel te veranderen aan de opstelling maar dat er wel meer samen moet worden gespeeld voorin om nog meer doelpunten te kunnen maken. Dit lukt de eerste tien minuten nog niet zo goed maar uiteindelijk begint het weer te lopen en weet Noud Nienhuis in de kleine hoek ,de keeper te verrassen met een goed gemikt schot en is het  3-0. Tegen het eind van de wedstrijd komt GSV weer wat terug in de wedstrijd en moet Celest Stöteler ingrijpen als een aanvaller er bijna langs is en dit levert de tegenpartij een vrije trap op. Deze kans weten ze niet te benutten en Grol kan weer een aanval opzetten. Door een mooi opgezette aanval via de uitstekend verdedigende Jochem Dorrestein en  Tom Ticheloven gaat de bal weer naar voren op Mitch Bröckotter die de bal verlengt op de voorhoede die daar wel raad mee weet en uiteindelijk wordt de bal ingetikt door Jarno van Uem en is het 4-0. Dan volgen er nog een paar aanvallen van de tegenpartij maar onze rotsvaste achterhoede met Luc Tuinte en Lars Storteler zijn niet voorbij te komen en zo eindigt deze wedstrijd in 4-0 en staat we in de competitie op de tweede plek.