Grol zondag thuis tegen Markelo!

23-03-2009

Grol blijft uitzicht houden op een goede klassering

In het afgelopen weekend was er met betrekking tot de voetbalcompetitie 2008-2009 een inhaalprogramma gepland en hoefde de hoofdmacht van Grol om die reden niet aan te treden. Trainer/coach Henry Golstein had zijn manschappen een vrij weekend gegeven. Dit laatste mede omdat er afgelopen donderdagavond in eigen huis nog vriendschappelijk was gespeeld tegen AZSV uit Aalten. In deze oefenpartij werd een 2-2 gelijkspel behaald met aan Grolzijde doelpunten van Erwin van de Wolfshaar (vóór rust) en Björn Koldewey (na rust).

De uitslagen van de drie inhaalwedstrijden in het afgelopen weekend zijn van dien aard dat Grol uitzicht blijft houden op een goede klassering in de tweede klasse J van de KNVB.

Voor zondag 29 maart a.s. staat er een volledig competitieprogramma op de rol. Grol speelt dan op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo tegen het altijd lastige Markelo. De Grolequipe heeft in dit treffen nog iets goed te maken, want in Markelo werd er met 3-1 verloren.
Grol kan zondag wel met een praktisch fitte selectie aantreden. Alleen Frank Oosterholt (het gehele seizoen al uitgeschakeld) en Kevin Stöteler (op de weg terug van een blessure) zullen niet van de partij zijn. Dit betekent dat de overige 16 dan wel 18 beschikbare spelers met elkaar moeten uitmaken wie er in aanmerking komt voor een basisplaats in deze belangrijke sleutelwedstrijd in het laatste weekend van maart.

Gelet echter op de drie behaalde competitieoverwinningen na de winterstop en zeker gelet op het vertoonde spel heeft oefenmeester Golstein vanzelfsprekend een aantal zekerheden. Zo staat goalie Dennis Dibbets sedert de hervatting van het competitiegebeuren erg zelfverzekerd en betrouwbaar te keepen. In de achterhoede gooit Jorrit Splitthoff iedere keer al zijn inzet in de strijd, presteert Patrick Blanckenborg wekelijks nog zo goed dat het publiek hem ook in het seizoen 2009-2010 nog graag in het eerste ziet acteren en toont de met de juiste instelling gezegende Juliën Harbers aan een goede stand-in te zijn. De gebroeders Wouter en Christian Pillen blijven zich in positieve zin ontwikkelen, waarbij met name eerstgenoemde na de winterstop een dikke voldoende haalt. Blijft Robin Schuurmans een belangrijke aanjager in de ploeg, Lennard Walterbos kiest er daarentegen voor om nog steeds niet al zijn voetbalkwaliteiten aan te wenden. In de voorhoede zijn Erwin van de Wolfshaar en Sander Nijhoff bijzonder goed op dreef en is aanvoerder Tom Kaak op weg om weer ‘de oude’ te worden nu hij niet meer doorlopend met blessures kampt. Is de sterk uit een blessure teruggekomen Michel Kamphuis een lust voor het oog om te zien voetballen, Björn Koldewey kan en moet veel beter spelen dan hij tot op heden laat zien.

Voor een hopelijk aantrekkelijke en succesvolle eerste en tweede helft worden alle voetbalbelangstellenden derhalve zondag a.s. uitgenodigd op het sportpark ‘Den Elshof’, alsmede voor een gezellige derde helft met o.a. de fancy fair van de V.S.V.G. in het sportcafé op hetzelfde sportpark aan de Oude Winterswijkseweg.

Uitslagen afgelopen zondag:
Stevo - Markelo  0-0
De Zweef - Tubantia  1-1
S.V. Zwolle - Twenthe 4-3

Stand tweede klasse J na afgelopen zondag:

1) Tubantia  15 wedstrijden 27 punten (33-16)
2) Markelo  16 wedstrijden 26 punten (27-24)
3) S.V. Zwolle  16 wedstrijden 26 punten (30-28)
4) Grol   16 wedstrijden 24 punten (24-27)
5)  Twenthe  17 wedstrijden 24 punten (31-24)
6) Stevo   15 wedstrijden 23 punten (19-16)
7) Achilles ’12  16 wedstrijden 22 punten (25-21)