GROL blijft op koers.

30-03-2009

Speelronde:   18
Scheidsrechter:  Dhr.R.P.B.M. Wegman uit Enschede.
Eindstand:   1-0
Ruststand:   1-0
Scoreverloop:  19e min. 1-0, Björn Koldewey.
Gele kaarten: Harry Kornet, Peter Potmans en Maarten Bomans, (allen Markelo), Wouter Scharenborg (Grol),
Rode kaarten:  n.v.t.
Afwezig bij Grol:  Frank Oosterholt (ziek), Kevin Stöteler (blessure).
Pupillen van de week: Tycho en Jurre ten Bulte, beide spelend in Grol F9.
Sponsor wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek  te Groenlo.
Opstelling:
Doel:     Dennis Dibbets,
Achter:  Jorrit Splitthof, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg, Christiaan Pillen,
Midden: Lennard Walterbosch, Tom Kaak (74e min. Patrick Blanckenborg),
              Robin Schuurmans,
Voor:     Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar, Björn Koldewey (51e min. Michel Kamphuis)
Bijzonderheden: geen

GROENLO - Vriend en vijand hebben inmiddels kunnen constateren dat de hoofdmacht van de s.v. Grol uitstekend de draad heeft opgepakt na de winterstop. Waar in de eerste seizoenshelft wel eens onnodig punten werden gemorst, zijn de mannen van trainer/coach Henry Golstein hard op weg het verloren terrein terug te winnen. Sterker nog, met een schuin oog richt men zich op de top van het klassement. Om dat doel te bereiken moest er toch eerst tegen Markelo, een altijd lastige tegenstander, een goed resultaat neergezet worden. Gegeven het feit dat er nimmer een thuiswedstrijd werd verloren tijdens een fancyfair weekend van de V.S.V.G., werd vol goede moed afgetrapt.
De technische staf van Grol had om tactische redenen en ook een lichte blessure Patrick Blanckenborg buiten de basis gelaten.

Het initiatief lag direct bij de gasten en zij lieten duidelijk blijken niet voor niets tweede op de ranglijst te staan. Ton Jansen kreeg in de 11e min. een dot van een kans, maar zag een goed in vorm zijnde keeper Dibbets tegenover zich.

Na ruim een kwartier spelen kreeg de Grol meer grip op haar tegenstander. In de19e min. resulteerde dit in de openingstreffer. Door onvoldoende defensief ingrijpen van de gasten, belande de bal rand zestien voor de voeten van Björn Koldewey. Met een fraaie boogbal hoog in de kruising liet hij keeper Martijn van de Sluis het nakijken, 1-0.

Slechts tien minuten later wist Erwin van de Wolfshaar een mooi genomen vrije trap van Björn net niet te verlengen, waardoor een verdere uitbouw van de score achterwege bleef. De lichtelijk geïrriteerde gasten waren daarna nog in een tweetal situaties dichtbij de gelijkmaker, maar ook ditmaal bleef Dennis Dibbets pogingen van o.a. Ton Jansen en Edwin Landeweerd de baas.

Vlak voor rust werd het voor het Groldoel nog even hectisch, maar de voorsprong werd tot in de cabines meegenomen.

Na de thee kwamen de gasten met duidelijk andere voornemens terug op het kunstgras. Grol kwam eigenlijk niet meer aan aanvallende acties toe en moest alle zeilen bijzetten om een tegentreffer te voorkomen.

De jeugdige arbiter Wegdam, slechts 19 jaar jong, had alle moeite om het fysieke spel in de hand te houden en in goede banen te leiden. Vooral de mannen uit Markelo speelden dikwijls over het toelaatbare randje en het mag verbazing wekken dat zij na het laatste fluitsignaal met elf spelers van het veld konden stappen.

De Grolverdediging kwam regelmatig onder druk te staan, mede omdat de middenlinie geen kans zag de bal in eigen gelederen te houden en teveel ruimte weg gaf. Donkere wolken pakten zich letterlijk en figuurlijk boven Den Elshof, de regen bleef echter uit en eveneens een tegentreffer.

De slotfase stond bol van de spanning mede omdat de tegenstander ook alles, maar dan ook alles uit de kast trok om de aansluittreffer te realiseren. Uiteindelijk werd er door hard werken en goed keeperswerk de volle buit door Grol binnen gesleept en een mooie traditie in stand gehouden.

Dit ten faveure van de V.S.V.G. dat goed geluimde supporters in het sportcafé kon verwelkomen.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.00 uur een uitwedstrijd tegen Stevo.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets,
Achter: Jorrit Splitthof, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg, Christiaan Pillen,
Midden: Lennard Walterbosch, Tom Kaak (74e min. Patrick Blanckenborg), Robin Schuurmans,
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar, Björn Koldewey (51e min. Michel Kamphuis)

Uitslagen afgelopen zondag:
De Zweef – Twenthe  2-3
Achille’12 - Heino   1-3
Tubantia – Vogido  0-0
De Tubanters – Stevo 1-0
Grol- Markelo   1-0
Wijhe’92 - SV Zwolle  3-1