Wedstrijdverslag Grol F8-SKVW F4

09-05-2005

Afgelopen zaterdag 7 mei moest Grol F8 thuis voetballen tegen SKVW F4.

I.v.m. de meivakantie hadden Kyrian Honingh en Noud Nienhuis zich afgemeld. Na  moeizaam onderhandelen op het E-F kamp hadden we een ijzersterke invaller meegekregen, nl.: Stijn Frank (een van de vele talenten uit de zaterdagmorgenselectie van Max de Vries).

In het begin van de wedstrijd begon SKVW erg sterk en kregen hun een aantal goede mogelijkheden maar dankzij onze ijzersterke verdedigers Willem Wieriks en Roel Bruins en diverse goede reddingen van onze keeper Kees Wieriks wisten we doelpunten te voorkomen.
Na 10 minuten kregen we meer vat op het spel en kregen we de eerste kansen. Na een weergaloze schijnbeweging van Quint Veld werd hij getackeld en kregen wij een vrije trap. Mees te Brinke zette deze vrije trap op en schoot hem onberispelijk in de goal en een voorsprong van 1-0 was een feit.

In de 2de helft hadden we een duidelijk overwicht op het middenveld, vooral dankzij het opjagen van de tegenstander door Sem Lageschaar, Roel Bruins en Mees te Brinke waardoor we diverse kansen kregen. Zelfs Stijn Frank kreeg diverse mogelijkheden maar trof helaas geen doel (iets om aan te werken voor Max de Vries).
Na een prachtige aanval over diverse schijven kwam de bal bij Mees te Brinke terecht en hij schoot de bal onhoudbaar in (2-0). Ook Quint Veld en Sem Lageschaar kregen nog een paar goede mogelijkheden maar de keeper van SKVW hield deze tegen. Aan het einde van de wedstrijd kwam Roel Bruins goed door de verdediging van SKWV heen en schoot de bal met loeihard schot in de goal (3-0).

Al met al een geweldige prestatie voor de spelers van F8. Of we na winterkampioen ook voorjaarskampioen worden is afhankelijk van de laatste wedstrijd van het seizoen tegen AZSV F6.