Aan de leden, supporters, sponsoren ...

03-04-2009

Aan de leden, supporters, sponsoren, sympathisanten en andere belangstellenden van de sportvereniging Grol in Groenlo.

Het is inmiddels alom bekend dat wij als bestuur volop bezig zijn met hoe de organisatiestructuur, de bestuursstructuur en dientengevolge de bestuurssamenstelling van de vereniging er in de naaste toekomst moet komen uit te zien.
Dit laatste behoeft niet alleen extra aandacht omdat ook bij onze vereniging stilstand nog altijd achteruitgang betekent, maar tevens omdat er reeds enige tijd enkele vacatures zijn in het bestuur. En verder vanzelfsprekend omdat onze voorzitter: Theo Huijskes tijdens de algemene ledenvergadering van oktober 2008 officieel heeft aangekondigd dat hij bij de alv van oktober 2010 de voorzittershamer wil overdragen aan een nieuw verenigingsgezicht.

Dit alles was voor ons bestuur aanleiding om een tweetal werkgroepen te formeren.
In eerste instantie betreft dat een werkgroep ten behoeve van een eventuele wijziging van de organisatie, eventuele nieuwe bestuursstructuur en invulling van een tweetal belangrijke vacatures in het bestuur, te weten die van voorzitter en tweede voorzitter, tevens bestuurslid algemene zaken.
En daarnaast betreft het een werkgroep ten behoeve van een eventuele wijziging dan wel reorganisatie van het onderdeel technische zaken binnen de vereniging met daarin meegenomen de bestuurlijke verantwoordelijkheid voor dit niet onbelangrijke onderdeel.

Deze publicatie beperkt zich vooralsnog tot de op heden geboekte resultaten door de eerstgenoemde werkgroep.
Na alle aanpakmogelijkheden te hebben bestudeerd, is er uiteindelijk gekozen om een interne totaaloplossing te creëren met daarbij de inzet en dus het meedenken en meepraten van en door personen, die eventueel bereid zijn één van de beide vacante functies in het bestuur te ambiëren en dus te aanvaarden.

Na diverse gesprekken heeft dit geresulteerd in het volgende:

1) Aan de algemene ledenvergadering van oktober 2010 zal een nieuwe samenstelling van het bestuur worden gesteld, bestaande uit zeven personen (met het gevolg dat het aantal bestuursleden wordt teruggebracht van 10 naar 7);

2) Als nieuwe voorzitter van de sportvereniging zal bij die alv de heer Hans Scheinck door het bestuur worden voorgedragen;

3) Als nieuwe tweede voorzitter en tevens bestuurslid algemene zaken zal bij die alv de heer Marco Frank door het bestuur worden voorgedragen;

4) Wanneer de ledenvergadering van oktober 2010 daarmee akkoord gaat, zal het bestuur van de sportvereniging Grol daarna bestaan uit:

Hans Scheinck, voorzitter;
Tonnie Zieverink, secretaris;
Hans van Halm, penningmeester;
Marco Frank, tweede voorzitter en tevens bestuurslid algemene zaken;
Stan Raben, bestuurslid dienst algemeen beheer;
Ronald Porskamp, voorzitter jeugdbestuur;
Rob van Meurs, voorzitter bestuur senioren;

5) Nadat het huidige bestuur van de sportvereniging Grol zich voltallig en dus unaniem had uitgesproken voor de hiervoor genoemde vier punten, heeft er op 2 april 2009 een extra vergadering plaatsgevonden met vertegenwoordigers van alle geledingen van de vereniging;

6) Tijdens deze vergadering is komen vast te staan dat alle geledingen van de vereniging achter de gekozen aanpak staan, alsmede achter de kandidatuur van de heren Hans Scheinck en Marco Frank voor de functies van respectievelijk voorzitter en tweede voorzitter, tevens bestuurslid algemene zaken.

De komende periode van ruim anderhalf jaar zal ons bestuur samen met de heren Hans Scheinck en Marco Frank verder werken aan een aanpassing en invulling van de totale organisatiestructuur van de vereniging en derhalve ook de bestuursstructuur.
In dat kader zal tegelijkertijd het beleids- c.q. verenigingsplan worden bijgesteld, dan wel opnieuw worden ingericht en zullen alle overige benodigde voorbereidingen worden getroffen, zodat tijdens de algemene ledenvergadering van maandag 4 oktober 2010 het totale plaatje aan de leden gepresenteerd c.q. voorgesteld kan worden.

Bestuur sportvereniging Grol - Groenlo,

Th.G.M. (Theo) Huijskes, voorzitter,  A.J.M. (Tonnie) Zieverink, secretaris.