Grol blijft strijdend overeind.

06-04-2009

Speelronde: 19
Scheidsrechter: Dhr. M. Boekholt uit Assen.
Eindstand: 1-1
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 8e min. 0-1, Sander Nijhoff, 79e min. 1-1, Thijs Masselink.
Gele kaarten: Patrick Blanckenborg en Dennis Dibbets (Grol)
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (ziek) en Kevin Stöteler (blessure)..
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff (68e min. Juliën Harbers, Wouter Scharenborg, Patrick Blanckenborg, Wouter Pillen;
Midden: Lennard Walterbos, Christiaan Pillen, Tom Kaak (12e min.Robin Schuurmans);
Voor: Erwin van de Wolfshaar (75e min. Björn Koldewey), Sander Nijhoff, Michel Kamphuis.

Grol te gast bij Stevo in het Overijsselse Geesteren. De club die in het verleden onder de bezielende leiding van Epi Drost het landskampioenschap bij de zondagamateurs in de wacht wist te slepen. STEeds VOoruit, een naam die in deze fase van de competitie ook voor het vlaggenschip van de SV Grol van toepassing kan zijn gelet op de uitstekende resultaten dat het team boekte. Een goede klassering op de ranglijst, maar bovenal in de stand om de derde periode was het doel waarom op de Peuverweide gestreden werd. En gestreden werd er, onder ideale weersomstandigheden zonder dat er van goed voetbal sprake kon zijn. De condities van het speelveld, nauwelijks nog een grasmat te noemen, lieten dit ook niet toe. Van meet af aan werd het duidelijk dat Grol de punten niet geheel vrijwillig in de schoot geworpen zou krijgen.

De thuisploeg begon energiek aan de wedstrijd en gaf via de snelle vleugelspits Tom van Benthelm het eerste visitekaartje af. Toch was het Grol dat vroeg in de wedstrijd, de 8e minuut de leiding nam. Een diepe bal, over de verdediging van Stevo, belande bij Sander Nijhoff en zonder een moment te treuzelen schoot de Grolspits de bal diagonaal hoog in de kruising, 0-1.

Het spel golfde daarna op en neer, met dien verstande dat de thuisclub zich veelal beperkte tot de lange bal. Met het handelsmerk van Stevo, lange halen snel thuis, inzet en veel fysieke kracht, werd in het verleden veel succes geboekt op het relatief korte speelveld van de Peuverweide. Niettemin had Grol het er niet gemakkelijk mee, zeker niet nadat Tom Kaak al in een vroeg stadium met een blessure uitviel.

Het spel leek dikwijls middenop niet te belopen voor de blauwhemden. De gastheren kwamen vooral via Rick Bekke en Rick Jan de Groot dikwijls dicht bij de aansluittreffer, maar ook deze middag toonde Dennis Dibbets zijn vorm en klasse en voorkwam enige averij voor de pauze.

Stevo vervolgde direct na de thee met hun strijdwijze, maar het was heel goed mogelijk geweest dat wederom Sander Nijhoff vroeg succesvol had kunnen zijn. Keeper Roy Kreuwel redde echter fabuleus op zijn inzet en in de rebound scheerde een schot van Lennard Walterbos over de deklat.

Halverwege de tweede helft zat Grol in een fase dat men geen antwoord had op en zich onvoldoende kon wapenen tegen het fysieke en opportunistische spel van de gastheren. Dennis pareerde op fenomenale wijze een dito omhaal van Rick Jan de Groot en voorkwam hiermee de gelijkmaker. Echter in de 79e min. moest ook hij buigen op een schot van invaller Thijs Masselink, welke een stuiterende en ook niet goed uitverdedigde bal langs de Grolgoalie joeg, 1-1.

De talrijke meegereisde Grolsupporterschare vreesden nu voor een slecht eindresultaat. Niettemin hielden hun idolen stand in een hectische slotfase waarin luid geroep om een strafschop voor de thuisploeg door de overigens warrig leidende scheidsrechter resoluut werd weg gewoven. De mogelijkheid diende zich nog aan om met de volle buit de terugreis te aanvaarden. Echter op aangeven van Michel Kamphuis zag Sander Nijhoff oog in oog met keeper Kreuwel, de bal op de doelman afketsen. Hij kon hiermee de wedstrijd niet in het slot gooien, evenmin als Rick Bekke die ver in blessuretijd Dennis Dibbets nog eenmaal op de proef stelde. Met een katachtige reactie stelde Dennis een duur bestreden punt veilig.

Uitslagen afgelopen zondag:

-11
Heino
-16

Programma zaterdag 11 april a.s.:
Tubantia - Markelo
Stevo - Vogido