Belangrijke zege Grol D2

06-04-2009

Op 4 april stond voor de SV Grol D2 de wedstrijd tegen Vosseveld D1 op het programma. Beide partijen begonnen fel aan de wedstrijd. Na enkele minuten nam Grol het initiatief en zette het meer druk dan Vosseveld waardoor enkele mooie kansen werden gecreëerd.  Helaas (nog) zonder doelresultaat.  Toen de verdediging van Grol even niet oplette kon de spits van Vosseveld vrij doorlopen maar tot een schot kwam het niet want Laura zette goed blok op de bal. Na een lange bal van Vosseveld is het een 1 tegen 1 situatie tussen wederom de spits van Vosseveld en Joost de keeper. Maar Joost komt goed uit en trapt de bal weg.

Halverwege de eerste helft wordt er strijdlustig naar de openingstreffer gezocht. Dan komt Hidde er met zijn snelheid aan de rechterkant langs en geeft een voorzet  richting Matties. Helaas wordt zijn schot  geblokt door de keeper van Vosseveld. Dan komt Vosseveld er goed door en krijgen ze een 2 tegen 1 situatie maar de spits van Vosseveld is zelfzuchtig en schiet de bal zelf.  Deze belandt in het zijnet.  Dylan en Luuk spelen sterk en geconcentreerd op het middenveld en er komt een voorschot richting Pim. Zijn schot wordt weer goed geblokt door de keeper van Vosseveld.  En dan horen we het rustsignaal, we gaan met 0-0 de rust in.

In de rust wordt verteld dat er zeker niet slecht wordt gevoetbald maar dat er meer druk moet komen zodat de goals van zelf komen.  Na de rust komt Niels erin voor Dylan.

De goals komen ook,  meteen na rust ging Matties fel op de linkerkant door en veroverde de bal.  Hij ging door richting de keeper en hield goed overzicht; zag Hidde naar de 1ste paal toe komen.  Hidde dacht niet na en tikte van dichtbij de 1-0 binnen.  Gelijk na de aftrap veroverde, een sterk spelende, Joel de bal op een speler van Vosseveld, schoot de bal door naar Hidde. Hij schoot uit de rechterhoek op goal en de bal ging over de keeper heen in de goal.  De 2-0 was een feit!  Toen kwam de wissel tussen Matties (die nog een wedstrijd met C6 moest spelen) en Gymon.  Na een goede actie van Inge over links ging Gymon met een goede solo richting het doel van Vosseveld.  Zijn schot ging maar rakelings naast.  Vosseveld ging met 4 aanvallers spelen om wat te forceren, dat lukte ook aardig snel en de aansluitingstreffer was een feit 2-1.  Grol liet de kop niet hangen en ging gewoon verder met waar ze mee bezig waren: druk zetten!  Sjors regelde de opbouw van achteruit richting Sem die met een spurt richting doel van Vosseveld ging. De bal werd helaas voorin verloren en er kwam een goede counter van Vosseveld.  Uit de counter kwam een goed schot uit de 2de lijn maar Joost stond goed opgesteld en hield het harde  schot tegen.  Vosseveld blijft op zoek na de gelijkmaker maar Grol houdt goed stand. Daar is het eindsignaal en de overwinning op Vosseveld is een feit!

De intensieve training van de trainers Dirk Wolters en Rene Jansen van de afgelopen periode begint zijn vruchten af te werpen.

Met dank aan Niels, Gymon en Quint!