Ongeinspireerd Grol afgetroeft

14-04-2009

Dat alle ploegen van elkaar kunnen winnen is inmiddels overduidelijk in deze 2e klasse J. Voor de winterstop had Grol haar blik ook wel naar boven gericht, maar dat alleen om niet in de onderste regionen verzeilt te geraken. Hoe snel kan het gaan met het drie punten systeem. Uitgerekend tegen De Tubanters op paasmaandag kon zelfs een tweede plaats veilig gesteld worden, wat bij aanvang in het nieuwe kalenderjaar nog niet voor mogelijk werd gehouden. Maar hoe anders verliep het op sportpark Het Diekman in Enschede.

Over het verloop van de wedstrijd kan men eigenlijk heel kort zijn. Geen moment wekte Grol de indruk aan een uitstekend slotakkoord van de competitie te willen werken. De ploeg speelde met te weinig inzet en passie om het de gastheren lastig te maken. De matige opening van het duel, op een gortdroge en hobbelige grasmat, beloofde al niet veel goeds.

Vanzelfsprekend tast je de tegenstander, die ook nog een wedstrijd van paaszaterdag in de benen had af, om vervolgens een poging te doen de wedstrijd naar je hand te zetten.

Het lukte Grol maar niet om echt gevaar te stichten in het strafschopgebied van keeper Jordie Besseling. En waar de mogelijkheden zich aandienden, faalde men in de afwerking. Het meeste gevaar kwam van de gastheren, zonder daarbij eveneens een grootse indruk achter te laten.

De tweede helft was amper een drietal minuten oud, toen keeper Besseling in botsing kwam met Christiaan Pillen en geblesseerd raakte. Remco Mulstege bleek een adequate vervanger gedurende de resterende speelminuten. Nadat eerst Michel Timmerman na ongeveer een uur spelen een dot van een kans om zeep hielp, de bal uit een inzet van Kenan Durmusoglu sprong voor zijn voeten, werd de thuisploeg gevaarlijker. Zeker enkele minuten later toen Kåre Becker zijn opwachting maakte. Uit een corner wist laatste man Angelo Sjardijn met een fraaie kopstoot de  openingstreffer af te drukken,1-0.

Binnen korte tijd hierna kreeg Kåre Becker een paar goede mogelijkheden om de score verder uit te bouwen, in de 73e min. benutte hij een van een drietal kansen met een fraai treffer, 2-0. De tegenstand van Grol leek nu helemaal gebroken, ondanks de inzet van een paar verse krachten.

Grol probeerde nog een beetje druk te zetten, maar zag in de 75e min. alle hoop verdwijnen toen Cenk Uguz na aarzelend verdedigen de bal in de verre hoek schoof, 3-0.

Dat in blessuretijd de pijn enigszins verlicht werd door een benutte strafschap door invaller Tom Kaak, kan niet verhullen dat Grol in deze ontmoeting een zeer matige wedstrijd speelde en daarom de wederom talrijk meegereisde aanhang danig teleurstelde.

A.s. zondag treft Grol thuis Vogido, wederom een ploeg dat tegen degradatie vecht en zal het zeker weer vol aan de bak moeten om een escalatie op de ranglijst te voorkomen.

Speelronde: 14
Scheidsrechter: Dhr. A. de Jong uit Donkerbroek
Eindstand: 3-1
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 62e min. 1-0, Angelo Sjardijn, 73e min. 2-0, Kåre Becker, 75e min. 3-0, Cenk Uguz, 90+4 min. 3-1, Tom Kaak.
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (herstellend).
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg (76e min. Kevin Stöteler), Wouter Pillen, Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, Robin Schuurmans (65e min. Erwin van de Wolfshaar) Christiaan Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Michel Kamphuis, Björn Koldewey (69e min. Tom Kaak).
Bijzonderheden: Grol speelde voor het eerst dit seizoen in het nieuwe uit-tenue.

Uitslagen zaterdag 11 april j.l.:
Tubantia - Markelo 2-0
Stevo - Vogido 4-2
De Tubanters - De Zweef 1-0

Uitslagen maandag 13 april j.l.:
De Zweef - Vogido 2-0
Heino - Stevo 0-3
Achilles’12 - SV Zwolle 2-1
Tubantia - Wijhe’92 1-1
De Tubanters - Grol 3-1

Programma zondag 19 april a.s.:
De Zweef - Achilles’12