AH Wallerbosch F-competitie van start met recordaantal deelnemers

16-04-2009

GROENLO- Op woensdag 15 april is de voorjaarseditie van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie van start gegaan. Een recordaantal F-pupillen had zich opgegeven om zo deel te kunnen nemen aan dit fantastische evenement. Maar liefst 90 kinderen stonden gisteren aan de aftrap voor de wedstrijden, die worden gespeeld op de twee kunstgrasvelden van de s.v. Grol. Vanaf nu zal er zeven weken lang gestreden worden om de prachtige AH Wallerbosch F-competitie bokaal.

Op vier veldjes klonk om precies 18.00 het startsein voor de acht topclubs. Alle spelertjes hadden er enorm veel zin in en dat was te merken ook. De in groten getale toegestroomde toeschouwers kregen dan ook vier prachtwedstrijden voorgeschoteld. Alle ploegen speelden onder goede omstandigheden goed en verzorgd voetbal, hetgeen de nodige ‘oehs en aaaa’s’ opleverde van de supporters.

Ajax moest het in haar eerste wedstrijd opnemen tegen de Graafschap. Het was een interessante ontmoeting tussen de Amsterdammers en De Superboeren. Beide ploegen waren zeer gewaagd aan elkaar. Zowel Ajax als De Graafschap creëerden vele kansen, waarvan er voor beide teams twee invlogen. Uitslag: 2-2.

De tweede wedstrijd op het programma was Liverpool tegen Real Madrid. De Engelsen leverden enorm veel strijd, zoals zij dat eigenlijk altijd wel doen. Real moest het hebben van haar goed verzorgde positiespel. Ze hadden het echter wel moeilijk met de werklust van de Engelsen. Op dit punt moesten de Spanjaarden het afleggen en dat leverde dan ook de eerste nederlaag van het seizoen op. Tegen de zeven doelpunten van Liverpool kon Real niets doen. Zelf scoorde het nog drie keer. Uitslag 7-3 in het voordeel van Liverpool.

Op het eerste veld werd de topper tussen PSV en F.C. Twente gespeeld. De tukkers hadden zeer hard getraind voorafgaand aan het duel en dat was te zien ook. De vonken vlogen er van af. PSV speelde weer degelijk als altijd. Er werden bijna geen fouten gemaakt door de Eindhovenaren. Het gelijkopgaande duel eindigde dan ook in een eindstand van 5-5.

De laatste wedstrijd van de eerste speelronde was Juventus tegen Barcelona. Zowel Juve als Barca werd vooraf gezien als grote kanshebber voor de titel. Dat bleek niet voor niets, want er werd oogstrelend voetbal op de mat gelegd. Goede combinaties werden bekroond met prachtige goals. Helaas voor Juventus waren de lat en de paal hun grootste tegenstander en daardoor kwam het slechts twee keer tot scoren. Barcelona was magistraal in de afronding en wist maar liefst tien keer het net te vinden, waardoor het dan ook de terechte winnaar van dit duel werd.

Al met al was het een interessante eerste speelronde, waarin gebleken is dat de kaarten nog zeker niet geschud zijn. Alle teams lijken gewaagd aan elkaar en dat belooft nog heel veel moois de komende weken. Wilt u eens een kijkje komen nemen, dan kan dat uiteraard. Aankomende woensdag staat de tweede speelronde op het programma. De wedstrijden starten om 18.00 op Sportpark Den Elshof. Tot dan!!!!!!