Heino - Grol 1 - 3

27-04-2009

Eerste helft basis voor winst

Speelronde: 21
Scheidsrechter: Dhr. A. Schouten uit Langezwaag
Eindstand: 1-3
Ruststand: 0-3
Scoreverloop: 25e min. 0-1, Björn Koldewey, 32e min. 0-2, Lennard Walterbos,
33e min. 0-3, Sander Nijhoff, 75e min. 1-3, Chiel Huisjes.
Gele kaarten: Robert Flierman, (Heino).
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (herstellend),
Tom Kaak, Christiaan Pillen, (blessures).
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg, Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, Robin Schuurmans (63e min. Dennis Pasman),
Björn Koldewey (65e min. Kevin Stöteler);
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff (89e min. Simon Dibbets) Michel Kamphuis.
Bijzonderheden:
Voorlaatste competitieronde, laatste strohalm voor 40 jarig VV Heino op klasse behoud.

Met nog twee wedstrijden te spelen komt de ontknoping van het seizoen 2008-2009 langzamerhand in zicht, kon men vooraf vast stellen. Het Hengelose Tubantia kon de titel eigenlijk niet meer ontgaan. Markelo had nog een theoretische kans, maar over het hele seizoen gezien was het Tubantia die daar terecht het meeste aanspraak op mocht maken. Het zal niemand verbazen als uitgerekend na de derby tegen stadgenoot Achilles’12 de champagnekurken zullen knallen. Hetgeen ook na afloop bij het behalen van de titel, zeker het geval zal zijn geweest. Grol daarentegen moest uit tegen Heino, de rode lantaarndrager, van zich af weten te schudden. In de wedstrijd zou blijken dat dit geen overdreven zware klus zou betekenen. Op het hobbelige veld was goed en verzorgd voetbal nauwelijks mogelijk, stuiterende ballen stonden dikwijls goede combinaties in de weg. Niettemin waren de betere mogelijkheden voor Grol en had de openingsscore vroeg in de wedstrijd kunnen vallen. De snelle Erwin van de Wolfshaar soleerde door de laatste lijn en werd binnen de beruchte lijnen op zijn hakken getikt. Waar vriend en vijand een strafschop verwachten, wilde scheidsrechter Schouten van geen elf meter weten. Kennelijk waren de gastheren wakker geschrokken, want slechts enkele minuten later had Dennis Dibbets de grootste moeite de bal uit een vrije trap van Jeroen Laarman over de lat te tikken. De beste fase van Grol zou even later aanbreken. De openingstreffer kwam in de 25e min. tot stand nadat Björn Koldewey een voorzet van Wouter Pillen fraai en onhoudbaar in de bovenhoek wist te koppen, 0-1. Nadat in de 31e min. wederom Grolkeeper Dibbets met een fraaie reflex een kopbal van Chiel Huisjes onschadelijk maakte en daarmee de gelijkmaker wist te voorkomen, was het daarna twee maal raak voor Grol. Waar Heino geen kans zag om te scoren wist Lennard Walterbos in de 32e min. in een een-tweetje met Sander Nijhoff het net te vinden door de bal koel binnen te tikken, 0-2. De koek was nog niet op, na de aftrap van de tegenpartij wist Michel Kamphuis de bal te veroveren en middels een steekpass Sander Nijhoff in stelling te brengen. De spits deed wat van hem verwacht werd en scoorde bekeken in de verre benedenhoek. Was Grol in de eerste helft veelal de bovenliggende partij, na rust zag men geen kans om de score verder uit te bouwen. De wedstrijd kreeg een wat chaotischer karakter, mede door aandringen van de gastheren. Er deden zich nog wel mogelijkheden voor maar ook de tegenpartij liet zich niet onbetuigd, ondanks de royale achterstand. Met een flitsende reactie voorkwam, andermaal in blakende vorm verkerende Dennis Dibbets vroeg na de hervatting de aansluittreffer op een kopbal van Bas Jansen. Deze treffer, wat later de eretreffer zou blijken kwam in de 75e min. op naam van Chiel Huisjes die al te laconiek verdedigen koel afstrafte met een beheerste schuiver, 1-3. In de slotfase had Grol een paar mogelijkheden om de stand op te voeren, maar er kwam geen verandering meer op het scorebord. A.s zondag de laatste wedstrijd in deze competitie en wel thuis om twee uur tegen Twenthe Goor. Het is niet ondenkbaar dat na afloop van dit duel, dat voor alle clubs op dit vroege tijdstip van 14.00 uur begint, een leuke slotapotheose gevierd kan worden in de vorm van de derde periodetitel. De kansen liggen ervoor, zeker bij winst van het duel.

Uitslagen afgelopen zondag:
Achilles’12 – Tubantia 3-1
Twenthe - De Tubanters 3-1
Heino – Grol 1-3
Vogido - Wijhe’92 1-2
Stevo - SV Zwolle 1-1
De Zweef – Markelo 3-1

Programma zondag 3 mei a.s.:
Tubantia - De Zweef
De Tubanters - Achilles’12