Vosseveld E2 - Grol E7

01-05-2009

Zaterdagochtend om 9.15 uur verzamelen op het Grol veld voor vertrek richting Vosseveld. Het begon al goed, 2 goede spelers van de E7 afwezig ivm met vakantie. Dus we waren maar met minimale bezetting.

Onderweg richting Winterswijk hoorden wij van Björn dat Vosseveld E2 bovenaan stond in de competitie. Al 81 goals gemaakt had en nog maar 1 tegengoal had. Dat beloofde dan ook niet veel goeds.

Aangekomen op het terrein van Vosseveld maakten onze spelers zich op voor de wedstrijd. We bekeken onze tegenstander, deze was ook bezig met het opwarmen. En inderdaad dit leek een sterk team. Deze jongens hadden al een flink schot in de benen en ook het keepertje stond zijn mannetje. We moesten maar proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden.

De aftrap, de wedstrijd was begonnen en zoals gebruikelijk had Grol E7 weer wat opstart problemen. In dit opzicht lijken ze heel veel op hun leiders, die moeten zaterdag ’s morgens ook altijd even op gang komen. De tegenstander was veel op onze helft en de ballen vlogen onze jongen aan alle kanten om de oren. Echter deze keer hadden we geluk een paar goede schoten misten het doel en ook onze Gijs had de slaap al wel goed uit en maakte een paar prachtige reddingen. Grol werd wakker en begon te spelen, samen te spelen. En daar kwamen ook de kansen. De tegenstander werd onder druk gezet. Uit een prachtig schot van Asad werd de eerste goal gemaakt. Het zich al kampioen wanende Vosseveld stond met 1 goal achter. Het was duidelijk voelbaar dat het even slikken was voor deze jongens.

De wedstrijd ging verder. De teams waren aan elkaar gewaagd. Grol werd steeds fanatieker en 5 minuten voor rust gebeurde het opnieuw. Door een prachtige voorzet van Jorg scoorde Asad zijn tweede goal en was het 2-0 voor onze jongens. Met deze stand gingen we ook de rust in.

In de tweede helft was het wederom een hard gevecht. Grol knokte als of haar leven er vanaf hing. Ze waren sterker geworden dan de tegenstander, deze was zichtbaar aangeslagen. Maar het lukte niet meer om te scoren. Een prachtig opgezette corner van Thijs raakt wel het net maar dan net achter de paal. Ook een scherpe voorzet van Asad kon net niet ingetikt worden door Jorg. De tegenstander werd ook steeds feller. Ze waren gefrustreerd dat ze achter stonden en nog niet gescoord hadden. Gijs, Didiet, Jorn en Tjaard moesten achterin dan ook alle zeilen bijzetten om een tegengoal te voorkomen.

Het verlossende fluitsignaal kwam, de klus was geklaard. We hebben gewonnen met 2-0 van de koploper. Het was een fantastische wedstrijd, onze jongen hebben zeer goed samengewerkt. De overwinning is dan ook dubbel en dwars verdiend.

En Vosseveld E2, tjaa zij moeten nog leren om te verliezen.