Grol C6 verrast in Varsseveld

03-05-2009

Vol goede moed vertrok C6 naar Varsseveld om twee redenen: het kon niet slechter als de week ervoor toen volledig onterecht met 5-2 verloren werd van Ulftse Boys en omdat C6 altijd goed speelt tegen hoger geplaatste tegenstanders. En Varsseveld stond derde, Grol zevende.

Met 3 invallers uit C5, Teun, Pim en Dirk, werd sterk gestart tegen Varsseveld; uit de eerste de beste dieptebal van Danny scoorde Merrin netjes 0-1, langs de keeper in het lege doel.

Grol domineerde de wedstrijd volkomen maar door een misverstand tussen Sander de keeper en invaller laatste man Teun schoot de snelle spits van Varsseveld, tegen alle verhoudingen de 1-1 binnen.

Grol  stroopte de mouwen nog eens verder op en begon een veldoffensief waardoor Varsseveld nauwelijks meer over de middenlijn kwam. Pim de invaller linksbuiten maakte vervolgens 1-2 met een prachtige goal door uit een onmogelijk hoek toch de bal over de keeper heen te krijgen. Ander mogelijkheden waren er maar werden niet benut.

Helaas lukte het snelle spits van Varsseveld wel uit één van de weinige gelukte aanvallen de 2-2 te scoren welke dan ook de ruststand werd.

Grol ging enigszins gefrustreerd de kleedkamer in omdat een voorsprong toch zeker meer verdient was.

Wat er in de limonade bij Grol ingezeten heeft in de rust weten we niet maar Grol kwam als herboren uit de kleedkamer; de verdediging en middenveld stonden als een huis en eigenlijk is Varsseveld bijna niet meer bij het goal van Grol geweest en liepen bij Varsseveld de frustraties hoog op wat onder andere resulteerde in een 5 minuten tijdstraf. Grol maakte hier gretig gebruik van en Merrin prikte zijn tweede, Grol’s derde, binnen na een foutje van de Varsseveld goalie 2-3. Maar helaas werden alle ander kansen en mogelijkheden niet afgemaakt.

Zo’n 10 minuten voor tijd begon de energie bij Grol wat op te raken en Varsseveld rook nog éénmaal zijn kans maar Sander redde gestrekt maar bekwaam op een schot links onder in de hoek.

Zo won Grol volkomen terecht bij het sterker geachte Varsseveld en was de mening van de toeschouwers dat als de C6 zo de hele competitie zouden hebben gespeeld zij zeker kansen hadden gehad op de titel.

Met nog twee wedstrijden te gaan, tegen de laatste in de competitie SKVW en het sterke Silvolde is de tweede plaats nog steeds mogelijk.