Fraai slotakkoord van competitie.

04-05-2009

Speelronde: 22
Scheidsrechter: Dhr. P.A.J. van Heugten uit Asten
Eindstand: 6 - 0
Ruststand: 0 - 0
Scoreverloop: 60e min. 1-0, Erwin van de Wolfshaar, 61e min. 2-0, Erwin van de Wolfshaar, 80e min. 3-0, Patrick Blanckenborg, 84e min. 4-0, Sander Nijhoff, 90+1 min. 5-0, Sander Nijhoff, 90+3 m Erwin van de Wolfshaar.
Gele kaarten: Björn Koldewey (Grol), Koen Overbeek, Michel Boom, Wilfried Haverkate, Patrick Kolmer, allen Twenthe.
Rode kaarten: Wouter Bekhuis (Twenthe)
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (herstellend), Tom Kaak, Kevin Stöteler en Christiaan Pillen geblesseerd.
Pupillen van de week: Jens Damman en Maurits Heetkamp, spelend in Grol F11.
Sponsor wedstrijdbal: De Supportersclub S.V. Grol
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg, Jorrit Splitthof (84e min. Luuk te Veluwe), Wouter Pillen, Wouter Scharenborg,
Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Robin Schuurmans
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar, Michel Kamphuis (81e min. Dennis Pasman).
Bijzonderheden: Grol haalt derde periode binnen.

Het was aan het vlaggenschip van de sv Grol om een mooi slotakkoord neer te zetten in een succesvol weekend. Kon Grol B1 afgelopen week al de kampioensvlag hijsen, recent kwam daar het kampioenschap van Grol C1, de promotie van Grol 2 naar de hoofdklasse en een periodetitel voor Grol 1 bij. Plus nog een bijzonder fraaie eindklassering op de ranglijst voor Grol 1, n.l. de tweede plaats achter nummer een en kampioen Tubantia.
Op de slotdag van de competitie, waar voor veel clubs het zwaard van Damocles ongenadig kan toe slaan, vielen voor de hoofdmacht van de sv Grol alle stukjes op de juiste plek.

Het gemis van een aantal vaste basisspelers deerde Grol niet en de elf in het veld gaven blijk dat een brede selectie, juist in deze fase van de competitie, van groot belang is. Het bleek in de slotwedstrijd al spoedig dat de gasten uit Goor niet naar Den Elshof waren afgereisd om het hoofd in de schoot te leggen, oftewel de punten cadeau te doen. Hoewel er voor hen behoudens een goede eindklassering weinig meer te verdienen viel. Niettemin werd het verloop van de wedstrijd anders dan dat zij het zich wellicht van tevoren hadden voorgesteld.

Was de eerste helft een gelijkopgaande wedstrijd, waarin Grol wel het spel mocht maken en ook veelal het initiatief had, de tweede helft kende een totaal ander karakter met een fantastisch slot zoals zelden in de geschiedenis van Grol zal zijn voorgekomen.

Een op de counter loerend en een soort catanacio-voetbal spelend Twenthe had in de eerste helft de zaakjes redelijk op orde. Grol kreeg en bewerkstelligde een aantal mogelijkheden, dat echter nog niet tot succes mocht leidden.

Ook de gasten, als men eruit kwam, waren soms gevaarlijk maar niet doeltreffend genoeg om de leiding in de wedstrijd te nemen.

In de tweede helft kreeg Grol meer grip op de tegenstander en menig aanval sneed door de Twenthe defensie. Na een uur spelen was de ban gebroken. Op aangeven van Lennard Wallerbos verschalkte Erwin van de Wolfshaar de uitgelopen keeper Patrick Kolmer en tekende de 1-0 aan.

Amper van de euforie langs en binnen de lijnen bekomen lag nummer twee in het net. Op voorzet van Björn Koldewey passeerde de Erwin de op zijn verkeerde been staande Keeper opnieuw, 2-0.

Voorafgaand en in het vervolg van de tweede helft deden zich een aantal akkefietjes voor dat het hoge aantal gele prenten en zelf rood bij de tegenstander rechtvaardigde, in een overigens redelijk faire partij.

De gasten poogden middels Wilfried Haverkate en o.a. Michel Boom de wedstrijd te laten kantelen, maar het tegenovergestelde werd bereikt. Tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd mocht de wellicht aan zijn laatste competitieduel bezig zijnde Patrick Blanckenborg een penalty nemen, nadat Lennard binnen de zestien was gevloerd. Dit kon en kan men aan de deze routenier overlaten, de 3-0 was met een zuiver schot een feit.

De Twenthe defensie werd in de slotfase totaal uiteen gespeeld, waardoor Sander Nijhoff een tweetal vlotte aanvalsacties met een dito aantal treffers afrondde. In blessuretijd was het wederom Erwin van de Wolfshaar die op magistrale wijze met een derde doelpunt, een puntgave hattrick, de eindstand van deze wedstrijd op het bord liet noteren.

Door het behalen van de titel in de derde periode, speelt Grol a.s. zondag de eerste (thuis)wedstrijd in de nacompetitie tegen Voorwaarts/Beuningse Boys. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Uitslagen afgelopen zondag:
Tubantia - De Zweef 0-1