Grol begint nacompetitie met nederlaag

11-05-2009

Scheidsrechter: de heer Gerben Koeslag uit Gendringen
Eindstand: 0-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 38e min. Harm van Bon 0-1; 69e min. Raymond van der Laan 0-2
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Juliën Harbers, Kevin Stöteler en Tom Kaak

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg en Wouter Pillen;
Midden: Robin Schuurmans (4e min. Dennis Pasman), Lennard Walterbos en Björn Koldewey (71e min. Simon Dibbets);
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff (69e min. Christian Pillen) en Michel Kamphuis.

Pupil van de week: Het kampioensteam Grol D5.
Wedstrijdbal: Beschikbaar gesteld door Piet Arets, keeperstrainer van Grol.
Bijzonderheden: Voor de eerste maal in de geschiedenis van de sportvereniging Grol dat er door het standaardteam van de club wordt deelgenomen aan de nacompetitie van de tweede klasse KNVB.

Vooraf waren de verwachtingen bij iedereen die de sportvereniging Grol een warm hart toedraagt hoog gespannen. Bovendien waren op de dag zelf alle ingrediënten aanwezig voor een mooie en vooral succesvolle pot voetbal. Immers Grol leefde in een soort winning mood.
Er was geen sprake van teleurstellende gevoelens omdat bijvoorbeeld het kampioenschap op een haar na was gemist. Integendeel, het in de wacht slepen van de derde periodetitel en de behaalde tweede plaats in de eindrangschikking in de tweede klasse gaven spelers, begeleiders en supporters voldoende moed om met een gerust en vooral optimistisch gevoel aan de nacompetitie seizoen 2008-2009 te beginnen.

Verder was het afgelopen zondag stralend weer en viel er ondanks dat het Moederdag was zeker niet over publieke belangstelling te klagen. Kortom, een ambiance om te presteren, anders gezegd: omstandigheden om voor een sportieve verrassing te zorgen!

Het tegendeel was echter het geval. Naast de verdiende nederlaag die de Grolploeg moest incasseren, raakte het aanwezige publiek vooral erg teleurgesteld over het vertoonde spel van de uitverkoren spelers. Aan niets en niemand was te zien dat men als periodekampioen deelnam aan de nacompetitie. Er was geen sprake van enige vorm van bezieling in het veld, en de te verwachten inzet ontbrak in alle linies en op alle fronten met het gevolg dat er een matte en ongeïnteresseerde partij voetbal op de kunstgrasmat van het sportpark ‘Den Elshof’ werd gelegd. De hoofdmacht van Grol bewees niet alleen zichzelf maar wat erger is haar eigen publiek een bijzonder slechte dienst.

De eerste helft kende naast een rommelig karakter ook tal van onderbrekingen in verband met blessures. Zo moest Robin Schuurmans reeds na vier minuten spelen in verband met een knieblessure het veld verlaten om plaats te maken voor Dennis Pasman. Naast het eerste doelpunt van Beuningse Boys was er in het eerste bedrijf alleen een goed schot te bewonderen van nota bene verdediger Jorrit Splitthoff, dat de goalie van Beuningse Boys met veel moeite onschadelijk kon maken.

Degene die had verwacht dat er na de thee een herboren Grol binnen de lijnen zou verschijnen, kwam bedrogen uit. Het spelpeil zakte naar een bedroevend peil. Daarbij kwam nog duidelijker dan in de eerste helft aan het licht dat Grol vooral op het middenveld niets had in te brengen. En in de voetballerij is het nog altijd zo dat daar het spel, beter gezegd de wedstrijd wordt gemaakt.

Het slechte voetbal van Grol werd halverwege de tweede helft terecht door Beuningse Boys afgestraft met een tweede doelpunt, hetgeen de genadeklap betekende voor de manschappen van oefenmeester Henry Golstein, die na afloop geen goed woord over had voor zijn ver beneden de maat presterende spelers.

Zondag 17 mei a.s. zal er uit een geheel ander vaatje moeten worden getapt wanneer de uitwedstrijd in Beuningen op het programma staat. De spelers van Grol hebben dan het één en ander goed te maken. En dit laatste zeker richting de eigen supporters.

Vaste fans die ongetwijfeld ook zondag weer in de auto stappen om de lange reis naar de Betuwe te maken. Om de tweede ronde in de nacompetitie te bereiken, zal er met 0-3 gewonnen moeten worden!

Uitslagen nacompetitie tweede klasse:
DIO ’30 – Stevo 1-5
SDOUC – Wijhe ’92 1-2
Grol – Beuningse Boys 0-2

Programma nacompetitie van zondag 17 mei a.s.:
Stevo - DIO ‘30
Wijhe ’92 – SDOUC