Barcelona winnaar tweede editie van Albert Heijn Wallerbosch F- competitie

09-06-2009

GROENLO- Op donderdag 4 juni werden de finalewedstrijden van de AH Wallerbosch F- competitie gespeeld. Speciaal voor alle sponsoren van de s.v. Grol en het Marveldtoernooi waren de wedstrijden van de gebruikelijke woensdag verplaatst naar de donderdag. Om 18.30 werd er afgetrapt op het hoofdveld en op het eerste veld. Onder grote publieke belangstelling werden er vier prachtfinales gespeeld.

De ‘echte finale’ (de wedstrijd om de eerste plaats) ging tussen PSV en Barcelona. Het was een droomfinale, waarin alle aspecten van het voetbal te zien waren. De ploeg uit Eindhoven kwam met maar liefst 3-0 voor in de eerste helft. De veerkracht van Barca zorgde weer voor spanning, want het team uit Spanje kwam net na rust weer op gelijke hoogte. Kansen aan beide kanten zorgden voor de nodige oehhsss en aaaahhss. Barca had het geluk aan haar zijde en wist een voorsprong te pakken van 5-3. Het doelpunt dat PSV in de slotminuten nog wist te maken, was enkel voor de statistieken. De uitslag van 5-4 in het voordeel van Barcelona zorgde er voor dat de Spanjaarden de ‘cup met de grote oren’ kregen uitgereikt door hoofdsponsor Bas Wallerbosch. Onder luid applaus werden er door de aanwezige fotografen de nodige kiekjes gemaakt. Tot slot maakte het team een verdiende ereronde over het Hoofdveld van de s.v. Grol.

De andere wedstrijden waren ook een lust voor het oog. Liverpool legde beslag op de derde plek door Real Madrid met 9-4 te verslaan. Ajax werd vijfde. De 2-1 zege op Twente was voldoende om op deze plek te eindigen. Juventus en De Graafschap maakten uit wie er zevende werd. Juve ging et uiteindelijk met de zege vandoor (3-2).

Ook in deze editie waren er persoonlijke prijsjes. De beker voor beste keeper ging naar Jesper Frank, beste verdediger werd Jan Arink en de beste middenvelder was Jelle Kok. Thieme Vos werd uitgeroepen tot beste aanvaller. Tot slot mocht Eric Pos naar voren komen om de prijs voor beste coach in ontvangst te nemen.

Naast de ‘cup met de grote oren’ voor het winnende team en de persoonlijke prijsjes kreeg elk spelertje dat meegedaan had een snoepzak, een vaantje en een Holland-cd. Tot slot werden alle vrijwilligers bedankt en was het tijd om naar huis te gaan.

Aankomend najaar zal er wederom een Albert Heijn Wallerbosch F competitie plaatsvinden. Hopelijk zijn er dan net zoveel spelertjes die u kunnen laten zien wat voetbal is. Tot het najaar van 2009!!!!!