Nieuwe voetbalcompetitie van start met een thuiswedstrijd!

13-07-2009

Oefen-, beker- en competitieprogramma seizoen 2009-2010 van Grol 1 bekend

Het voorlopige speelprogramma van Grol 1 met betrekking tot het nieuwe seizoen 2009-2010 is bekend. Dit betreft niet alleen het oefen- en bekerprogramma, maar ook het competitieprogramma in de tweede klasse I van de KNVB.

Zoals bekend maakt Grol in het nieuwe seizoen weer deel uit van de Gelderse tweede klasse. Dit na een seizoen in de tweede klasse J, oftewel de Twentse tweede klasse, waarin men een verdienstelijke tweede plaats in de eindrangschikking wist te bewerkstelligen. De nieuwe voetbalcompetitie, met de vijf Achterhoekse clubs: Grol, Longa ’30, Pax, SDOUC en Silvolde, wordt extra interessant omdat als gevolg van de invoering van een tweetal topklassen met ingang van het seizoen 2010-2011 de eerste drie op de ranglijst automatisch promoten naar de eerste klasse van de KNVB. Daarenboven zijn onder de overige teams ook nog eens de periodetitels te verdelen.

Onder leiding van trainer/coach Henry Golstein vindt de eerste training van de eerste selectie in het nieuwe seizoen plaats op dinsdag 28 juli a.s. op het sportpark ‘Den Elshof’.
Oefenmeester Golstein wordt in het nieuwe voetbaljaar geassisteerd door keeperstrainer Roy Reinders, looptrainer Gerry van Dongeren, elftalbegeleiders Bram Harbers en Hennie Schovers, assistent scheidsrechter Frans Klein Gunnewiek en verzorger Mattijs Wassink.

Oefenprogramma:

4 augustus Grol - Varsseveld
8 augustus Grol - WSV
13 augustus Keitoernooi Lichtenvoorde met Longa ’30 - Grol
15 augustus Keitoernooi Lichtenvoorde met finale of troostfinale
1 of 8 september Grol - Grolse Boys om het kampioenschap van Groenlo
Deze wedstrijd wordt dit jaar gespeeld op het sportpark ‘Den Elshof’ en de opbrengst (een vrije gift van de toeschouwers, aangevuld met een donatie van beide clubs) wordt beschikbaar gesteld aan de Stichting Kanjers voor Kanjers

Bekerprogramma:

19 augustus Grol - Hector