Betreden (kunst)grasvelden zonder toestemming

23-07-2009

Beste leden van de verschillende besturen, leden van de verschillende commissies, trainers, leiders, overige vrijwilligers, leden, beste allemaal,

Hierbij vraag ik jullie aandacht en jullie medewerking voor het volgende.

De totstandkoming van een uniek kunstgrasproject ten behoeve van onze sportvereniging Grol op het sportpark 'Den Elshof' heeft vele voordelen, zoals in het afgelopen seizoen is gebleken, maar ook enkele nadelen.

Eén nadeel is dat er met name in de zomer- dan wel vakantiemaanden niet alleen overdag, maar dit ook nog eens 's avonds laat en soms veel te laat en dat zonder toestemming en zonder begeleiding door leden en ook door niet-leden getraind en gevoetbald wordt op met name de kunstgrasvelden.

Dit laatste gaat dan gepaard met veel herrie, veroorzaakt door geschreeuw en het knallen van de ballen tegen de boarding aan de omheiningen, de ballenvangers e.d.
Daarbij komt dat er op en rond de velden, in de dug-outs e.d. veel afval wordt achtergelaten en vernielingen worden aangericht.
Met name het 's avonds veroorzaakte vele en storende lawaai is voor een aantal buren inmiddels (terecht!) aanleiding geweest om te komen klagen over deze schijnbaar steeds erger wordende overlast.
Om misverstanden te voorkomen: van de zijde van Marveld Recreatie is geen enkele klacht binnengekomen!

Deze gehele gang van zaken is onlangs ter sprake geweest in zowel een vergadering van het hoofdbestuur van de sportvereniging Grol als in een vergadering van de SEAG (Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol).
Hierbij is onder meer het besluit genomen om als bestuur van de sportvereniging Grol in nauw overleg met het bestuur van de Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol zo spoedig mogelijk het eerste (kunstgras)seizoen te evalueren en deze evaluatie, o.a. wat betreft het vorenstaande, gepaard te laten gaan met een aantal te nemen maatregelen, die van kracht zijn ingaande het seizoen 2009-2010. Een uit beide besturen samengesteld werkgroepje zal zich hierover gaan ontfermen.

Maar omdat alleen de laatste twee weken al een drietal buren mij persoonlijk hebben benaderd met het dringende verzoek om naar aanleiding van de grote en storende overlast met spoed de nodige maatregelen te nemen, verzoek ik aan een ieder van ons om met onmiddellijke ingang medewerking te verlenen aan de invulling dan wel uitvoering van de volgende maatregelen:

1) Gedurende het voetbalseizoen mag er op het sportpark 'Den Elshof' vanaf 22.00 uur 's avonds op geen enkele wijze meer getraind of gevoetbald worden.
Ten tijde dat er daarvoor verlichting nodig is, mag dat op de Marveld ArenA zelfs niet meer vanaf 21.00 uur.

2) Gedurende de zomer- dan wel vakantieperiode (en dan wordt bedoeld de periode waarin het voetbalseizoen stil ligt) mag er op het sportpark 'Den Elshof' zowel overdag als 's avonds niet zonder toestemming en zonder begeleiding worden getraind of gevoetbald.

3) In de periode als bedoeld onder 2) kan er zowel overdag als 's avonds alleen met toestemming en met begeleiding getraind en gevoetbald worden tot 21.00 uur.

4) In de periode als bedoeld onder 2) kan er wel getraind en gevoetbald worden op de Marveld ArenA.
Hier moet er dan wel rekening mee worden gehouden dat de gasten van Marveld Recreatie in die periode voorrang genieten.

5) In alle overige mogelijke situaties beslist het bestuur van de sportvereniging Grol in samenspraak met het bestuur van de SEAG (Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol).

Met deze maatregelen denk ik niet alleen onze buren tegemoet te zijn gekomen, maar denk ik ook dat er een stukje duidelijkheid is gecreëerd waardoor iedereen binnen onze vereniging weet waar hij of zij aan toe is.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet en voor zover nog van toepassing een fijne vakantie gewenst!

Theo Huijskes, voorzitter sportvereniging Grol.