Grol E1 tevreden met behaalde punt.

06-09-2009

Zaterdagochtend 9.45 uur. De jongens van Grol E1 staan met gezonde wedstrijdkriebels voor de kleedkamers te trappelen. Vandaag staat de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma tegen het altijd sterke FC Trias uit Winterswijk.

Sven, onze aanvoerder van de dag, leidt het team door een pittige warming up, zodat iedereen scherp aan de wedstrijd begint. Roar, onze keeper, is goed ingeschoten door Tom en dat komt ons later in de wedstrijd goed van pas.

Beide teams proberen de tegenstander direct onder druk te zetten en laten mooie combinaties en individuele acties zien. Na 5 minuten is het Trias dat de score opent. Weer 5 minuten later krijgen we een hoekschop mee. De jongens hadden vooraf al goede afspraken met elkaar gemaakt hoe ze deze wilden nemen. Inlopende spelers in het midden en bij de eerste en tweede paal en jongens die klaar staan voor de afvallende bal. Trias weet de hoekschop van Timo nog wel weg te koppen maar heeft daarna geen antwoord meer op het strakke afstandschot van Luc. De bal suist onhoudbaar tussen paal en keeper in het doel en brengt ons op 1-1.

We gaan nu een sterke fase in waarin de aanvallen om en om over de linker- en rechterflank gaan. Stan heeft het rechts verdedigend goed onder controle en speelt ook opbouwend een sterke partij met goede passes en door zich goed aan te bieden. Aan de linkerkant genieten we van onze zeer actieve Tobias, verdedigend betrouwbaar en gevaarlijk opkomend langs de zijlijn. Tycho is voor hem lekker op dreef met flitsende solo’s en slimme een/tweetjes met Timo. Sven is heer en meester in centrum van de verdediging en schuift goed in op het middenveld wanneer daar ruimte voor is. Glenn is op de rechterflank heel actief en maakt het de Trias verdediging erg lastig. Dit leidt ertoe dat een Trias speler onder druk van de jagende Glenn, de bal hard terugspeelt op z’n keeper, die de bal laat glippen waardoor we op een 2-1 voorsprong komen. Een paar minuten later is juist weer Trias dat feller is en de gelijkmaker scoort.

Na de rust golft het spel op en neer waarbij Trias de beste kansen weet te creëren, waarvan ze er één ook weten te maken. Gelukkig blijft het daarbij, mede dankzij fantastisch keeperswerk van Roar. Hij weet ons zelfs een paar keer in één tegen één situaties te redden. De jongens laten het er niet bij zitten en knokken voor de gelijkmaker.

In de 47e minuut wordt dit beloond. De sterk spelende Luc pakt de bal op in de verdediging en speelt de bal in de loop van de altijd gevaarlijke Myron, die snelheid maakt richting het doel. Myron behoudt heel knap het overzicht en zet de goed meegelopen Tycho vrij voor het doel, die wel raad weet met zo’n mooie kans. Hij schiet de bal beheerst met z’n sterke linkerbeen langs de keeper in het doel. Stan en Tobias moeten daarna achterin nog een paar in actie komen, om het gelijke spel veilig te stellen. We zijn dik tevreden met het behaalde punt en nog meer met de vorderingen die we maken met ons team. We gaan deze week weer lekker fanatiek trainen en kijken nu al uit naar de wedstrijd van volgende week tegen AZSV in Aalten.