Grol toont veerkracht en karakter

04-10-2009

Speelronde: 5
Scheidsrechter: de heer H. Migchelbrink uit Doetinchem
Eindstand: 2-4
Ruststand: 1-1
Scoreverloop: 7e min. 1-0, Roel Hendriks, 30e min. 1-1, Sander Nijhoff, 46e min. 2-1, Jan Willem Derksen, 60e min. 2-2, Erwin van de Wolfshaar, 63e min. 2-3, Sander Nijhoff, 85e min. 2-4, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Yunuz Özcan, DIO’30 en Dennis Pasman, Grol
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Frank Oosterholt, Wouter en Christian Pillen, Kevin Stöteler en Robin Schuurmans.
Michel Kamphuis geschorst en Juliën Harbers afwezig.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Luc te Veluwe (62e min. Tim Hubers) Dennis Pasman.
Midden: Björn Koldeweij (90+2 min. Chris Schlattman), Lennard Walterbos, Simon Dibbets.
Voor: Jean Paul Papen (74e min. Bart Porskamp), Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff.
Pupillen van de week: n.v.t
Sponsor wedstrijdbal: n.v.t.
Bijzonderheden: Fraaie hattrick van sterk spelende Sander Nijhoff.

Dat een brede selectie onontbeerlijk is, bleek in aanloop naar het treffen tegen DIO’30 een uikomst voor trainer Golstein. Een waslijst aan geblesseerde en niet beschikbare spelers noodzaakte hem uit het aanbod van de resterende selectie te putten om tot een elftal te komen dat de strijd op sportpark De Gelenberg aan zou kunnen. In elk geval kon er afgetrapt worden onder prima omstandigheden en op een goede grasmat.

Al in de openingsfase werd duidelijk dat Grol een tegenstander van formaat aantrof en alle zeilen bij moest zetten om geen averij op te lopen. Reeds in de 7e min. was dit al het geval bij de eerste de beste goed uitgevoerde aanval van de thuisploeg. De snelle buitenspeler Marc Peters, zoon van good old Jan Peters, gaf een loepzuivere voorzet en met een fraaie kopstoot tekende Roel Hendriks de 1-0 aan. Er brak een fase aan dat de gastheren heer en meester waren, hun positiespel en vooral het spel zonder bal, bracht Grol menigmaal in verlegenheid. Niettemin kwam Grol na een half uur spelen op gelijke hoogte. Uit het niets schoot Sander Nijhoff vanuit de tweede lijn de bal op sublieme wijze hoog in de kruising. Op slag van rust had hij minder succes. De twijfel overheerste, zelf doen of afgeven. In elk geval ontbrak zijn schot aan overtuiging om de keeper te verassen.

Direct na de thee sloegen de gastheren opnieuw toe, een fraai  krullende vrije trap vanaf de zijkant belande op het hoofd van Jan Willem Derksen, wat opnieuw een achterstand betekende. Daar waar voor de thee de verdediging van de thuisclub onvoldoende onder druk was gezet, toonde Grol nu karakter en veerkracht. Grol was alerter en wist na een uur spelen de bal via Nijhoff op te pikken en vervolgens via een vlotte combinatie benutte Erwin van de Wolfshaar dit buitenkansje met zijn linkervoet:

2-2. Grol kreeg meer rust in het spel, al was de spanning volop aanwezig. Drie minuten na de gelijkmaker bracht Sander Nijhoff zijn team met wederom een gave treffer op voorsprong: 2-3. In een alles of niets poging van de thuisploeg om de gelijkmaker te forceren, vergaten zij het goede positiespel van de eerste 45 minuten. Het was wachten op de bevrijdende treffer voor Grol dat uiteindelijk in de 85e min. viel. Uit een snel uitgevoerde counter kwam Sander Nijhoff als overwinnaar uit de bus en gooide met zijn derde treffer de wedstrijd definitief in het slot. Een puike overwinning dat het zelfvertrouwen van de ploeg zeker goed doet.

Uitslagen afgelopen zondag:
Longa’30- Quick 1888 1-1
Pax – Bemmel SC  1-1
AWC – Beuningse Boys 3-1
Silvolde – Hatert  3-0
Erica’76 – SDOUC  2-0
DIO’30 – Grol   2-4

Programma zondag 11 oktober a.s.:
Bemmel SC – Longa’30
Beuningse Boys – Pax
Hatert – AWC
SDOUC – Silvolde