Grol B3 - Dinxperlo B1

04-10-2009

Afgelopen zaterdag 3 oktober moest Grol B3 voor de competitie aantreden tegen Dinxperlo B1. Het was de tweede ontmoeting van het seizoen tussen de teams, aangezien er ook in de beker al gespeeld werd tegen dit sterke team. Die wedstrijd werd   helaas met 5-1 verloren.

Zonder leider Gert Oeds Kristen en met maar elf spelers van ons eigen team begon Grol met een 4-4-2 formatie: Bob als keeper,  Danny, Pascal, Tom, Thomas in de verdediging, Tim, Bas, Mark, Bart op het middenveld en Thorsten en Bram als aanvallers. Als wisselspeler sloot Sil Brockötter later aan.

Grol begon niet al te fel in de wedstrijd maar kwam steeds beter in de wedstrijd. De bal was veelvuldig in het bezit van Dinxperlo dat aardig combineerde, echter was er niet veel gevaar voor het doel. Grol kwam steeds beter in de wedstrijd en ging meer druk zetten. Door een foute uittrap van de doelman van Dinxperlo kreeg Grol een vrije trap op de rand van de zestien. Bas schoot de vrije trap hard op de bovenkant van de lat. Toen ging de wedstrijd beide kanten op maar gevaarlijke schoten op doel bleven uit. Een foute uittrap van Bob leverde Dinxperlo een vrije trap op de rand van de zestien op. De bal ging via de bovenkant van de lat over. Grol onderschepte de bal, echter de aanval werd verstoord door een overtreding op ongeveer 18meter van het doel. Bas die net al op de lat had geschoten, schoot de bal nu hard door het midden. De keeper kon de bal niet stoppen en die ging onderkant lat in het doel, 1-0. Even later was het Rust. Er werd gewisseld, Mark ging eruit en Sil kwam erin. Grol begon goed aan de 2de helft en bleef goed voetballen met de wind in de rug. Grol bleef goed druk zetten op de tegenstander en deze kwamen daardoor niet gevaarlijk voor het doel. Later legde Bart de bal goed af op Sil en hij schoot de bal goed in de hoek, 2-0. Nu was Dinxperlo die veel druk ging zetten en veel de rechtsbuiten opzocht. Deze kwam er een keer gevaarlijk langs maar schoot op Bob, de bal kwam weer voor de voet van de aanvaller, maar na een fantastische redding van Bob bleef het 2-0. Toen de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd floot waren niet alleen de spelers echter ook de inval-begeleiding zeer tevreden. Deze overwinning betekende de eerste van het seizoen. Maar als er zo gevoetbald wordt dan zal dit zeker niet de laatste zijn.