Grol D4 - Longa D-7 (0-7)

17-10-2009

Een strak zonnetje straalde over de velden van de s.v. Grol, op zaterdag 17 oktober. De belangrijkste wedstrijd van de competitie stond op het programma, Grol D4 tegen Longa D7. De voorbereiding was uitstekend, een pittige training van Rogier, en de messen waren geslepen, iedereen stond op scherp.
Drie van onze basisspelers waren er niet, Sander had nog last van zijn enkelblessure en Siem en Björn waren ziek. Meestal kost de opstelling het nodige improvisatie talent van de leiders, maar deze keer was dat niet nodig. Iedereen in de basis en vechten voor wat je waard bent.
Na het fluitsignaal van sheids Riccardo, bleek al snel dat onze verdediging het zwaar zou krijgen. Barend, Tom, Jan en Tim vochten als (Lichtenvoordse) leeuwen, en Mitch onze keeper, dook van links naar rechts om de ballen op goal eruit te werken.
Na 10 minuten, veroverde Barend de bal van de Longa spits, en wist deze bij Timon te bezorgen. Hij speelde met een schitterende steekpass de bal door op Leon, die alleen op de Longa goalie afging. Nog maar net en met veel geluk werd het een corner voor Grol. Jeroen bracht de bal schitterend in, maar Celest, miste op een haar.
Ons middenveld had het moeilijk, maar Mark en Bram probeerden uit alle kracht de Longa spelers uit hun spel te brengen. Enkele messcherpe slidings waren er voor nodig om de schade beperkt te houden. Helaas lukte dat niet helemaal. We verloren met 0-7.
Volgende week is er geen competitie, en daarna spelen we uit tegen AZSV D6. Daar pakken we de draad weer op en gaan we op jacht naar onze tweede competitie treffer