Grol vroeg en kreeg billenkoek

18-10-2009

Speelronde: 7
Scheidsrechter: de heer K.H. Wendling uit Slijk-Ewijk
Eindstand: 5-0
Ruststand: 2-0
Scoreverloop: 6e min. 1-0, Alexander Tempels, 44e min. 2-0, Alexander Tempels, 50e min. 3-0, Pieter Hermsen, 72e min. 4-0, Rick Bouwmeester, 81e min. 5-0, Erik ter Voert.
Gele kaarten: Bjorn Koldeweij, Grol.
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Frank Oosterholt, Wouter en Christian Pillen, Kevin Stöteler en Robin Schuurmans.
Juliën Harbers en Dennis Dibbets afwezig.
Opstelling:
Doel: Mark Reinders
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg (61e min. Tim Hubers), Dennis Pasman (70e min. Bart Porskamp).
Midden: Björn Koldeweij), Lennard Walterbos, Simon Dibbets. Jean Paul Papen.
Voor: Erwin van de Wolfshaar en Sander Nijhoff.
Pupillen van de week:
n.v.t
Sponsor wedstrijdbal: n.v.t.
Bijzonderheden:
Spcl. Silvolde beschikt over fraai ogend sportpark “De Munsterman”.

Vooraf aan het competitietreffen met promovendus Silvolde, wees alles op een heerlijke voetbalmiddag. De omstandigheden op deze zonnige herfstmiddag nodigde ook uit om er eens recht voor te gaan zitten of te staan voor zover men dat wilde.

Beide ploegen stonden op gelijke hoogte op de ranglijst en keurig in het linker rijtje. Hoe teleurgesteld verlieten de Grol supporters ruim anderhalf uur later de poort van het sportcomplex na de kansloze nederlaag tegen de zwart-witte brigade. Wederom dit lopende seizoen afgetroefd op vele fronten, zonder dat er ook maar een lichtpuntje te ontdekken was.

De inmiddels flinke lijst van geblesseerden, cq, afwezigen kan en mag hier niet als een excuus opgevoerd worden. Grol speelde te ideeënloos, bij vlagen ongeïnspireerd en zonder zelfvertrouwen. De gastheren waren vele malen feller en gretiger in de duels en speelden bovendien veel effectiever.

Een samenvatting van de wedstrijd is te zien op website van Silvolde.

Al vlak na het openingssignaal van de leidsman uit Ewijk kopte Pieter Hermsen rakelings over, na weifelend ingrijpen van de verdediging. Een gewaarschuwde man telt voor twee is een oud gezegde. Maar ook dit was niet aan Grol besteed. Falend optreden van deze linie verschafte in de 7e min. Alexander Tempels een buitenkansje, die hij snoeihard door het hart van het doel benutte, 1-0.

Vervolgens kwam een minuut later Jorrit Splitthoff zijn verslagen keeper te hulp door de bal voor de lijn weg te koppen. Vlak voor rust strafte Alexander Tempels matig verdedigen genadeloos af door de 2-0 te scoren. Het was dat de thuisploeg slordig met haar kansen omsprong, in het slechtste scenario had Grol al bij rust met de uiteindelijke uitslag mogen gaan rusten.

Na de thee hoopten de Grol supporters op een wederopstanding van hun ploeg, maar deze gedachten moesten al snel plaats maken voor de volgende tegenslag. Vooraf had overigens Erwin van de Wolfshaar geen succes met zijn kopbal. Op voorzet van Sander Nijhoff kon hij de bal onvoldoende snelheid geven om keeper Marco Olthuis te kloppen.

Vijf minuten na de hervatting viel uiteindelijk het zwaard van Damocles. De uit verdacht buitenspelpositie teruggekomen Pieter Hermsen lepelde de bal over de te ver uitgelopen keeper Reinders, 3-0. Hiermee was de wedstrijd een gelopen koers, temeer omdat Grol een aangeslagen indruk maakte en niet meer onder het juk van de overigens ook niet briljant spelende thuisploeg vandaan kon komen.

Verse krachten konden hierin ook niets bewerkstelligen, het spel bleef matig zo niet te slecht om op beter resultaat aanspraak te mogen maken. Silvolde daarentegen vijzelde haar doelgemiddelde op en scoorde nog tweemaal via o.a. Rick Bouwmeester en Erik ter Voert. Grol wacht een weekend zonder competitieverplichtingen dat uitstekend ingevuld kan worden door elkaar eens recht in de ogen te kijken omtrent wedstrijdmentaliteit en instelling. Silvolde gaf hierin een uitermate goed voorbeeld.

Uitslagen afgelopen zondag:
Bemmel SC – Quick 1888 2-6
Longa’30 – Beuningse Boys 2-1
Pax – Hatert 5-0
AWC – SDOUC 4-1
Silvolde – Grol 5-0
Erica’76 – DIO’30 1-2

Programma zondag 1 november a.s.:
Beuningse Boys – Bemmel SC
Hatert – Longa’30
SDOUC – Pax
Grol – AWC