Woensdag F-competitie: Vakantie heeft goed gedaan.

29-10-2009

In de derde ronde van de Albert Heijn F- competitie was afgelopen woensdag goed te zien dat de spelers een week vakantie hebben gehad. Er stonden 8 superfitte teams op het veld.

Op het hoofdveld werd de wedstrijd tussen Ajax en Barcelona gespeeld. Het was een duel uit de onderste regionen van de stand, maar de spanning was er niet minder om. Het spel ging op en neer en lang ging de wedstrijd gelijk op. Toch was het Ajax dat de punten meenam. 6-4

Op het andere deel van het hoofdveld was de wedstrijd tussen Real Madrid tegen De Graafschap. Ook hier was er volop spanning en lag het tempo hoog. De spitsen van beide teams hadden de vakantie aangegrepen om goed te oefenen op het scoren en dat was te zien aan de uitslag. De superboeren bleven lang bij de Koninklijke, maar verloren uiteindelijk met 8-4.

Op veld 1 ook 2 wedstrijden, namelijk Twente tegen PSV en Liverpool- Juventus. Ik begin met de op papier Europese topper tussen Liverpool en Juventus. Dit was een wedstrijd die werd gestreden op het scherpst van de snede. Wat een kwaliteit in beide teams. Van de keepers tot de spitsen, alle linies waren top. In eerste instantie leek Juventus de wedstrijd te verliezen. 1 van hun spelers had materiaalpech doordat zijn broek telkens afzakte, maar toen dat probleem opgelost was ( een stuk touw) kantelde de wedstrijd en vocht Juve zich terug naar 5-5.

Twente kende een mindere vakantie. Hun spits had afgelopen week een zware blessure opgelopen aan de elleboog, Maar hij werd uitstekend vervangen. Dit was een reden voor de coaches van PSV om Twente vanaf het begin onder druk te zetten. De eerste helft lukte dit ook uitstekend, maar aan het einde van de strijd was het toch Twente dat de koppositie met verve verdedigde. Zij wonnen uiteindelijk met 10-2.

Al met al weer 4 leuke wedstrijden. Als jullie een keer willen komen supporteren kan dat natuurlijk. We starten elke woensdag om 18.00 uur op ons mooie sportpark.