Aantrekkelijk duel levert slechts een punt op.

01-11-2009

Speelronde: 8
Scheidsrechter: de heer G.J. Koeslag uit Gendringen
Eindstand: 1-1
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 7e min. 0-1, Daan Paau, 62e min. 1-1, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Tommy Kroes 2x geel (AWC). Wouter Pillen, 2x geel (Grol)
Rode kaarten: Tommy Kroes, AWC; Wouter Pillen, Grol.
Afwezig bij Grol: Christian Pillen, Kevin Stöteler, Robin Schuurmans en Frank Oosterholt ( blessures).

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff (90e min. Tim Hubers), Wouter Scharenborg, Dennis Pasman en Wouter Pillen,
Midden: Lennard Walterbos, Bjorn Koldeweij (79e min. Simon Dibbets), Jean Paul Papen en Michel Kamphuis.
Voor: Sander Nijhoff en  Erwin van de Wolfshaar (68e min. Tom Kaak).

Pupillen van de week: Niels Massop en Damon Maarse, beide uit Grol F8
Sponsor wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek uit Groenlo
Bijzonderheden: Tom Kaak voor het eerst dit lopende seizoen weer inzetbaar

Elke wedstrijd staat op zichzelf in deze fraaie en spannende competitie in de 2e klasse J.
De ene keer faalt de ploeg collectief terwijl de volgende strijd om de punten een totaal ander beeld voort kan brengen. Zo is voetbal nu eenmaal en dikwijls is het ook nog onverklaarbaar.

Tegen de gasten uit Wijchen was het aan de Grolequipe om tegen de trotse en misschien ook wel terechte lijstaanvoerder AWC de degens te kruisen. In de wetenschap dat er tijdens de befaamde Fancy Fair van de V.S.V.G. in de thuiswedstrijden nog nimmer verloren werd. Maar ook hier geldt het cliché; behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

De elf die trainer Golstein het kunstgras opstuurde waren zich terdege van hun opdracht bewust. Grol oogde en was gretig om de nare nasmaak van het Silvolde duel uit te wissen. Desondanks kreeg het al vroeg in de wedstrijd een domper te verwerken. In de 7e min. rondde Daan Paau een actie in het strafschopgebied koelbloedig af, 0-1.

Geheel volgens wens van de gasten konden zij nu hun favoriete spelletje spelen door geduldig op de counter te wachten. De ploeg liet zich snel en massaal terug zakken om er vervolgens waar mogelijk razend snel uit te komen. Zij toonden hiermee aan niet voor niets de ranglijst aan te voeren, fysiek en ook aan de bal zeer sterk. Toch was Grol zeker niet kansloos, maar was het tegen een overwicht in het vijandelijk strafschop gebied moeilijk om tot resultaat te komen. Grol was zeker niet de onderliggende partij, maar moest bijzonder waakzaam zijn voor de snelle uitbraken van de gasten.

Keeper Dibbets toonde in die situaties menigmaal zijn voetbalkwaliteiten door ruim voor zijn zestienmetergebied dikwijls als vijfde verdediger handelend op te treden. Ook na het wegzenden van Tommy Kroes (tweemaal geel) door een niet altijd begrepen scheidrechter Koeslag, kon Grol de man meer situatie voor rust niet uitbuiten.

Na de thee kwam de thuisploeg wederom gretig uit de startblokken en had Lennard Walterbos na amper vijf minuten met een kopstoot bijna succes. Niettemin moest het legioen tot ruim een kwartier in de tweede helft wachten voor de bevrijdende gelijkmaker. Uit een voorzet van Erwin van de Wolfshaar wist in tweede instantie Sander Nijhoff zijn ploeg op gelijke hoogte te brengen, 1-1. De gasten raakten door de gelijkmaker lichtelijk geïrriteerd en wisten middels overtredingen en andere voorwendselen het aanvalsspel van Grol te ontregelen. Juist in deze fase van de wedstrijd was het jammer dat Wouter Pillen geheel onnodig tegen een tweede prent op liep, waardoor beide ploegen nog met tien man op het veld stonden. Mede door inbrengen van Tom Kaak in de 68e min. kreeg het aanvalsspel van Grol nieuwe impulsen en was het wachten op een volgende treffer, die lang in de lucht hing maar uiteindelijk niet meer kwam. Ook niet in blessuretijd toen in een dood spelmoment invaller Tim Hubers zijn inzet op miraculeuze wijze van de lijn zag weggehaald. Zeker op basis van een uitstekende tweede helft had Grol meer verdiend dan de puntendeling.

A.s. zondag speelt Grol uit tegen een goede oude bekende Pax in het Gelderse Hengelo.

Uitslagen afgelopen zondag:
Beuningse Boys - Bemmel SC 4-1
Hatert – Longa’30 1-7
SDOUC – Pax 3-1
Grol – AWC 1-1
DIO’30 – Silvolde 2-3
Quick 1888 – Erica’76 4-0

Stand na afgelopen zondag:
1. AWC - 8 wedstrijden - 17 punten (18-8)
2. Silvolde - 8 wedstrijden - 16 punten (21-10)
3. Longa’30 - 8 wedstrijden - 16 punten (21-14)
4. Quick 1888 - 8 wedstrijden - 15 punten (21-  8)