Grol F8 kampioen 2004 – 2005

23-05-2005

Het voetbalseizoen 2004 -2005 zit er alweer bijna op voor de pupillen van de F8 sv Grol. Bestaande uit: Noud Nienhuis, Quint Veld, Mees te Brinke, Kyrian Honingh, Sem Lageschaar, Roel Bruins, Kees Wieriks, Willem Wieriks.

Hoewel alle spelertjes dit voetbalseizoen nieuw bij de sv Grol zijn gekomen, mogen ze niet klagen over hun sportieve prestaties. Nadat zaterdag 14 mei met 1 – 0 van AZSV werd gewonnen, mogen zij zich voorjaars en najaarskampioen noemen! Afgelopen zaterdag (21 mei), werd voor de pupillen een kampioenswedstrijd georganiseerd tegen een aantal talenten uit de zaterdagmorgenselectie van Max de Vries. Hoewel deze talenten enorm goed hun best deden tegenstand te bieden, was het betere van het spel toch te vinden aan de kant van de F8. de 1 – 0 viel door goed voorbereidend werk van Sem Lageschaar en Mees te Brinke, waarna de bal in de voeten kwam van Kyrian Honingh die de bal met een mooi afstandsschot binnenschoot. De talenten van de zaterdagmorgenselectie kwamen er nog een aantal keer gevaarlijk uit, maar door goed verdedigend werk van Roel Bruins en Kees Wieriks kregen zij niet de kans uit deze mogelijkheden een doelpunt te maken. Vervolgens was daar een individuele actie van Quint Veld die vanaf de middellijn alleen doorliep naar de keeper en de bal vervolgens naar Noud Nienhuis overspeelde. Noud zag vervolgens de vrije ruimte en passeerde met een mooie schijnbeweging de keeper. De stand was ineens 2 – 0. Vervolgens werd de goede lijn nog even doorgezet, door fanatiek werk van Roel Bruins en Mees te Brinke kwam de bal terecht in de voeten van Sem Lageschaar, die met een op maat gegeven voorzet teamgenoot Kyrian Honingh wist te bereiken. Kyrian zag de vrije hoek en schoot vervolgens de 3 – 0 binnen. De tegenstander kreeg nog wel één grote mogelijkheid op een doelpunt, maar na een mooie zweefduik van keeper Willem Wieriks werd de bal uit de linker kruising gehouden. De wedstrijd was gespeeld en de F8 kon nog een zege bijschrijven. Na het spelen van de wedstrijd werd aan de spelertjes de welverdiende beker uitgereikt, waarna het hele team richting kantine trok voor het eten van een heerlijk patatje en het drinken van een koude cola.

Tot slot willen wij de jongens bedanken voor dit fantastische voetbalseizoen! Een geweldige prestatie hebben zij geleverd.