F-competitie komt in beslissende fase.

08-11-2009

Op woensdag 4 november werd al weer de 4e ronde afgewerkt van de F competitie. Er stonden enkele topwedstrijden op het progamma.
Op hoofdveld a was het de wedstrijd tussen Liverpool en PSV. Op papier een leuke wedstrijd en dat bleek in het echt ook zo te zijn. Het spel was van een hoog niveau en de spelers gaven alles wat ze hadden. De scheidsrechter had moeite om het spel te volgen, want er werd een hoog tempo gehanteerd. Lang bleef PSV weerstand bieden, maar moest uiteindelijk de winst aan Liverpool laten, 9-2.

Op het veld ernaast ook een topper. Ajax moest het opnemen tegen de Italiaanse topclub Juventus. Ook deze wedstrijd was van een uitzonderlijk hoog niveau. Er was niks te zien van de lage klassering van Ajax. Ze gaven goed partij, maar ook deze Nederlandse ploeg was niet opgewassen tegen zoveel buitenlands geweld, 12-4 voor Juve.

Op veld 1a was de wedstrijd tussen De graafschap en Barcelona. Hier ging het van meet af aan volle bak. De keepers waren in topvorm. Het spel golfde in een hoog tempo op en neer en de strijd ging gelijk op. Scheidsrechter Roerdink wist alles in goede banen te leiden. Toch waren het de Zebra`s uit Doetinchem die het uiteindelijk won. 9-3.

Ten slotte rest mij nog de wedstrijd tussen Twente en Real Madrid. Oftewel de koploper tegen de nummer 3. Inzet: de koppositie. Dat het een topwedstrijd zou worden was al bekend, maar dat er zo goed gevoetbald zou worden, dat had niemand kunnen dromen. De oooooh`s en aaaah`s waren in de wijde omtrek te horen. De coaches hadden hun spelers op scherp gezet. De tukkers wonnen uiteindelijk met 7-3 en verstevigden hiermee de 1e plaats.

Kortom spanning alom op sportpark Den Elshof. Spektakel van de bovenste plank. Dit moet u een keer gezien hebben en ik nodig u allen hierbij uit om woensdag 18 november van de partij te zijn.
Woensdag 11 november is er geen F competitie, omdat er dan te weinig publiek zal zijn. Dit omdat de meeste supporters snoep moeten uitdelen aan de kinderen i.v.m. Sint Maarten.