Cruciale minuten voor rust doorslaggevend.

08-11-2009

Speelronde: 9
Scheidsrechter: de heer A.W.G. van Kraay uit Puiflijk
Eindstand: 1 - 3
Ruststand: 1 - 3
Scoreverloop: 28e min. 0-1, Dennis Pasman, 30e min. 1-1, Tim Arends, 42e min. 1-2, Lennard Walterbos, 45e min. 1-3, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Erwin van de Wolfshaar, Grol
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Christian Pillen, Kevin Stöteler en Robin Schuurmans.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Wouter Pillen en Dennis Pasman,
Midden: Bjorn Koldeweij, Lennard Walterbos, Michel Kamphuis (88e min. Chris Schlattman, Jean Paul Papen (73e min Simon Dibbets),
Voor: Erwin van de Wolfshaar (58e min.Tom Kaak), Sander Nijhoff.
Pupillen van de week: n.v.t
Sponsor wedstrijdbal: n.v.t.
Bijzonderheden: Jody Köhler speelde de 200ste wedstrijd in het tenue van zijn club Pax.

Voordat de absolute kraker van de tweede klasse J , Grol – Longa’30 a.s. zondag 15 nov. op het programma staat, had Grol eerst nog af te rekenen met Pax. Hoewel deze goede oude bekende weliswaar lager geklasseerd staat, geeft dit geen enkele garantie voor een gunstige einduitslag. Mocht echter de lijn die tegen AWC ingezet werd doorgetrokken worden, dan geeft dat de burger moed en kan het een positieve opsteker en opmaat zijn voor de al genoemde derby der derby’s.

Grol startte in Hengelo (G) in het fraaie uittenue met dezelfde basiself als tegen AWC. Trainer Golstein die aanvankelijk o.a. Tom Kaak op de bank hield, had in het begin al roepende alle moeite om zijn mannen bij de les te houden. Slechte passing, onachtzaamheid en het zoeken naar te moeilijke oplossingen, kosten de trainer hoofdbrekens.

Al vanaf de aftrap had de thuisclub door deze fouten op een voorsprong kunnen komen. Maarten Eerens kreeg een ongehinderde vrije doorgang. Keeper Dibbets wist in tweede instantie een dergelijk bliksemstart te voorkomen. Pax hield Grol het eerste kwartier behoorlijk in greep. Middels hard werken en fanatiek vroeg storen wist men de tegenstander tot fouten te dwingen.

Aanvallend kon Grol nog geen potten breken, temeer omdat de gastheren veel mensen achter de bal hielden. Toch was het Grol dat geheel onverwacht de leiding nam. Uit een corner, in de 28e minuut, tikte Dennis Pasman de bal fraai in de ongedekte linkerhoek, 0-1. De vreugde bleek echter van korte duur, omdat Tim Arends geen strobreed in de weg gelegd werd. Met een afstandschot gaf hij keeper Dibbets twee minuten later het nakijken. Daar waar vriend en vijand verwachten dat de thuisploeg de wedstrijd naar zicht toe zou trekken, kwam uiteindelijk bedrogen uit. Ondanks dat o.a. Maarten Eerens en Thomas Wolbrink nadrukkelijk met doelgerichte acties op de deur klopten en Nick Huitink met een kopbal de Grolgoalie op zijn kwaliteiten testte, was het wederom Grol dat de leiding in de wedstrijd nam. Met nog enkele minuten op de klok voor de rust schoot Lennard Walterbos uit een vrije trap diagonaal op doel.
Iedereen in de verdediging keek elkaar aan zonder in te grijpen, waardoor de bal in de verre hoek verdween, 1-2. De koek was hiermee nog niet op, in de tijd dat surprises weer hun intrede gaan doen, ging keeper Lennart Hooman bij een spelhervatting hopeloos in de fout. Een  misverstand met zijn laatste man Nick Huitink bood een alerte Sander Nijhoff de mogelijkheid dit onverwachte buitenkansje te benutten, 1-3.

In de tweede helft kreeg Grol meer ruimte omdat de thuisploeg logischer wijze meer risico moest nemen om de achterstand om te buigen. Uiteindelijk bleek de opgelopen schade niet meer te herstellen, althans men slaagde er niet meer in. Mogelijkheden deden zich evenwel nog wel voor, maar de Grolverdediging stond nu beter. Het ontbrak Pax dikwijls aan geluk, Derk Stortelder kwam een teenlengte tekort om vlak na rust een voorzet in te kunnen glijden en hiermee de aansluiting te bewerkstelligen. Ondanks verwoede (wanhoops)pogingen van de thuisclub kwam er geen wijziging meer op het scorebord gedurende de tweede 45 minuten. Daar brachten ook de Grol voorwaartsen, ondanks uitstekende mogelijkheden via o.a. Sander Nijhoff en Tom Kaak, geen verandering meer in.

A.s zondag zal er tegen Longa’30 van meet af aan volle bak gespeeld dienen te worden om wederom succesvol te kunnen zijn.

Uitslagen afgelopen zondag:
Beuningse Boys – Quick 1888 0-1
Bemmel SC – Hatert 6-0
Longa’30 – SDOUC 2-3
Pax – Grol 1-3
AWC – DIO’30 5-1
Silvolde – Erica’76 2-1

Programma zondag 15 november a.s.:
Hatert – Beuningse Boys
SDOUC – Bemmel SC
Grol – Longa’30
DIO’30 – Pax