Grol 7 wint met 9-2

09-11-2009

GROENLO - Grol 7 heeft in de topper tegen BSC Unisson  laten zien een waardige koploper te zijn. In het beladen duel waren de tukkers toch net niet veldslagvaardiger. Voor eigen publiek tekende Gerrit Pfeiffer al na twee minuten niet voor de enige treffer. De aanvaller uit Grolle kopte raak uit een vrije trap. Dat betekende zijn negende seizoenstreffer.

BSC Unisson moest de eerste teleurstelling al vroeg in de wedstrijd incasseren. Karelsen greep al na tien minuten naar zijn hamstring en moest zich vervolgens laten vervangen door Jupiter. BSC Unisson miste na de wissel een balvaste spits.

Toch waren de beste kansen in de eerste helft nog voor BSC Unisson. Japie F. schoot in de negende minuut op de lat en trapte in de 26e minuut vrij voor doelman R. Betting in het zijnet www.Grol 7.nl met de op tijd herstelde Tom Klein Zeggelink in de basis, vond het maar niets dat BSC Unisson de tegenstander vaak al op eigen helft opzocht. Gerrit Pfeiffer en Dominic Monasso, de uitstekende vervangers van de tot voor kort onmisbaar geachte Michel te Boome en Jonathan Lammers, werden daardoor onvoldoende in stelling gebracht.

Toch leidde Monasso in de 24e minuut de niet de enige mogelijkheid van de thuisclub voor rust in. De rechtsbuiten ging tegen de grond na een duel met Jupiter. Martin Eisinga kopte na een vrije trap via zijn bewaker Mares maar net over. Een soortgelijke spelsituatie leverde in de 47e minuut de zoveelste treffer van de thuisclub op.

Door de overwinning behield Grol 7de koppositie in de competitie. Het gat met Hector werd vergroot tot twee punten. Hector staat tweede op de ranglijst. De Twentse formatie won met 7-2 op bezoek bij Buurse 3.