S.V. Grol rekent op een storm uit Lichtenvoorde

11-11-2009

LICHTENVOORDE/GROENLO - Het in winningmood verkerende Longa’30 verloor zondag kostbaar van SDOUC uit Ulft. S.V Grol klom weer uit het dal en won overtuigend van het lastige Pax Hengelo en daarmee komt S.V. Grol dichterbij Longa’30 in de spannende competitie. De resultaten van dit weekend kunnen van grote invloed zijn op het verloop van de wedstrijdkraker S.V Grol tegen Longa’30 aanstaande zondag, zo zeggen beide trainers in aanloop naar de voetbalwedstrijd van de waarheid in de 2de klasse KNVB.  Maar S.V. Grol tegen aartsrivaal Longa’30 wordt vooral ‘een wedstrijd om van te genieten’, voorspellen Wilco Klop en Henri Golstein.  Voor spelers, supporters en al het andere publiek na enkele jaren van een gescheiden competitie weer een gebeurtenis als vanouds met veel strijd en een flinke dosis Grols en Lichtenvoords chauvinistisme tussen en om de krijtlijnen.

Longa’30, de nieuwkomer in de 2de klasse en is na het verlies van zondag van een goede 2de naar een 4de plek in de competitie gezakt. En het veel meer ervaren S.V. Grol bezet de 7de plaats. De spitsen van beide teams zijn in beide gevallen ook de topscoorders.
S.V Grol herstelt zich langzamerhand. In de laatste wedstrijden zaten 6 basisspelers op de bank vanwege blessures.  Afgelopen zondag stonden daarvan 2 weer in het veld en direct boekte Grol al resultaat. Longa’30 heeft alle spelers fit en dat verstevigt de basis. Maar durven Grol en Longa hun tegenstander aanstaande zondag 15 november te zeggen waarop het werkelijk staat?  De trainers reageren voorzichtig op die vraag. Henri Golstein:  “Longa is een goed team in de top van de competitie. Het team komt gemakkelijk tot scoren.” Wilco Klop: “Grol is meer volwassen van kwaliteit en een geducht tegenstander. Ze zouden bovenin moeten staan. Dit is ook het gegeven dat ik de jongens mee zal geven voor aankomende zondag. De jongens moeten laten zien dat ze op die plek staan!”  Hoe de tactische aanpak er uit komt te zien vertellen beide verstandige trainers niet.  Maar dat het een mooi spel wordt op het scherpst van de snede,  steken ze niet onder stoelen en banken: “Het gaat natuurlijk wel ergens om. Het is geen Kei-toernooi. Maar er is ook een wederzijds respect en dat maakt de strijd bijzonder mooi.”

De voorspelde einduitslag:
Theo Huijskes: 2-1