Grol bepaalt pikorde in Oost Gelre

15-11-2009

Speelronde: 10
Scheidsrechter: de heer R. de Jong uit Westerhaar/ Vriezenveensewijk.
Eindstand: 3-2
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 8e min.1-0, Erwin van de Wolfshaar, 64e min. 2-0, Sander Nijhoff, 85e min. 3-0, Sander Nijhoff, 88e min. 3-1, Kees Adema, 90+3 min. 3-2, Theo Lurvink.
Gele kaarten: Maikel Staring, Luuk Hulshof en Theo Lurvink, (Longa’30).
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Christian Pillen, Kevin Stöteler, Robin Schuurmans en Frank Oosterholt ( blessures).

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Dennis Pasman en Wouter Pillen,
Midden: Lennard Walterbos (45e+1 min. Bjorn Koldeweij), Simon Dibbets, Jean Paul Papen (61e min. Tom Kaak) en Michel Kamphuis.
Voor: Sander Nijhoff en  Erwin van de Wolfshaar.

Pupillen van de week:
Nick Berendsen en Okke Roorda, beide uit Grol F7
Sponsor wedstrijdbal:
Wegdam  Mode, familie Pillen Groenlo
Bijzonderheden: Eerste duel Grol – Longa’30 in tweede klasse KNVB.

Het duel der duels, moeder van alle wedstrijden, kraker der krakers, wedstrijd van het jaar, etc. Alle superlatieven zijn al uit de kast getrokken om het competitietreffen tussen Grol en Longa’30 meer glans en inhoud te geven. Een wedstrijd overigens die geen enkele nadere introductie meer behoeft. In de media is er al ruim aandacht aan geschonken en voor wat de uitvoerenden betreft, geen enkele speler heeft hiervoor een motivatie training nodig. Dit zijn namelijk de krenten in de pap dat het beste uit de spelers naar boven haalt om een goede prestatie op de mat neer te leggen.

Onder een overweldigende belangstelling en in een ongekend sfeervolle ambiance werd er afgetrapt voor deze gemeentelijke klassieker. Jan en Alleman gingen er eens recht voor zitten, terwijl het merendeel moest blijven staan om getuige te zijn van het niet alledaagse schouwspel op Den Elshof. Een ding stond vooraf al vast en dat was het lachende gezicht van een contente penningmeester.

Alvorens arbiter de Jong het beginsignaal kon blazen had Grol de grootste moeite om de gedropte hanen van de mat te verwijderen. Keeper Dibbets bleek niet alleen een goede ballenvanger, ook een tweetal hanen konden niet meer ontwijken aan zijn grijpstuivers.

De wedstrijd zelf kende niet het niveau dat men van een dergelijk duel kan verwachten. Sterker nog wellicht dient men het verwachtingspatroon realistisch in te schatten. Spanning en sensatie vergoede veel in een overigens faire, sportieve en goed geleide wedstrijd, waarin Grol al vroeg op voorsprong kwam. Vroeg storen van de spitsen betekende het afstraffen van een slechte terugspeelbal in de Longa defensie. Erwin van de Wolfshaar profiteerde hier optimaal van en tekende in de 8e min. de 1-0 aan.

Het vervolg was een gelijkopgaande strijd waarin geen van beide ploegen zich probeerde te verstoppen. Over en weer deden zich kansjes voor waarbij aangetekend mag worden dat de gasten het vooral met schoten vanuit de tweede lijn probeerden. De Grol verdediging hield de deur voor het overige gesloten, waardoor de gevreesde en snelle voorhoede niet tot scoren kwam.

Na de thee kregen zij wel de kansen maar het ontbrak hun aan rust aan de bal om de kansen te verzilveren. Invaller Jurgen Wiegerinck, koud in het veld kopte in de bovenhoek, daarbij zich verkijkend op de reikwijdte van keeper Dibbets. In de 64e min. nam Sander Nijhoff met een fraaie treffer in de linker bovenhoek alvast een voorschot op de einduitslag. Desondanks bleven de gasten met afstandschoten aandringen op de aansluittreffer via o.a.Maikel Staring, Theo Lurvink en Tim Bader. Deze weg werd nog verder versperd door Sander Nijhoff vijf minuten voor het eind van de officiële speeltijd. Middels een perfecte lob liet hij keeper Kay Boschker kansloos, 3-0.

Bekijk meer foto's

Toch kregen de gasten nog tweemaal de gelegenheid om te juichen, een herhaling van het Keitoernooi duel diende zich aan. Niettemin kwamen zij ondanks de treffers van Kees Adema en in blessuretijd van Theo Lurvink niet langszij. Grol hield naast een uitstekende recette ook de punten in eigen huis.

a.s Zondag staat de uitwedstrijd om 14.30 uur tegen Bemmel SC op de kalender.

Uitslagen afgelopen zondag:
Hatert – Beuningse Boys 0-5
SDOUC – Bemmel SC 5-4
Grol – Longa’30 3-2
DIO’30 – Pax afg.
Erica’76 – AWC 0-1
Silvolde – Quick 1888 0-0

Stand na afgelopen zondag:
1. AWC 10 wedstrijden - 23 punten (24-9)
2. Silvolde 10 wedstrijden - 20 punten (23-11)
3. Quick 1888 10 wedstrijden - 19 punten (22-8)
4. SDOUC 10 wedstrijden - 19 punten (22-21)