Ongeïnspireerd Grol stelt teleur.

22-11-2009

Speelronde: 11
Scheidsrechter: de heer: R.C.F.C. Kroesen uit Nijmegen. Eindstand: 2-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 65e min.1-0, Niels van de Koppel, 83e min. 2-0, Rob Vonk.
Gele kaarten: Niels van de Koppel (Bemmel SC), Wouter Pillen(Grol).
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Christian Pillen, Kevin Stöteler en Robin Schuurmans, Lennard Walterbos, blessures. Sander Nijhoff, geopereerd.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Wouter Pillen (86e min. Juliën Harbers), Dennis Pasman,
Midden: Bjorn Koldeweij, Simon Dibbets, Jean Paul Papen,
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Ook sportpark Ressen kent een artificiële, kunstgras ondergrond.

Afgezien van het feit dat er in het Grolkamp nog volop wordt nagenoten van de succesvolle kraker tegen aartsrivaal Longa’30, is het voor het vlaggenschip van de SV Grol zaak om weer over te gaan tot de orde van de dag.

Elke wedstrijd staat op zichzelf en ook de gastheren in Bemmel zullen zeker niet voor Sinterklaas fungeren door kostbare punten te schenken. Ondanks het feit dat de Grolequipe door een waslijst aan blessures is geteisterd, zal het toch vol aan de bak moeten tegen deze taaie tegenstander.

De wedstrijd op sportpark Ressen in Bemmel kon qua sfeer natuurlijk niet in de schaduw staan van de laatste thuiswedstrijd tegen Longa’30. Neemt niet weg dat op deze winderige zondagmiddag Grol geen moment datgene aan de dag kon leggen dat voor een positief resultaat vereist was. Daarvoor ontbrak het teveel aan beleving en inspiratie. Men kwam overigens goed uit de startblokken door het initiatief te nemen en de tegenstander vroeg op eigen helft vast te zetten. Het bleek echter van korte duur. Mede door een straffe tegenwind was het dikwijls moeilijk om de bal te controleren, waardoor de gastheren met de wind in de rug diverse keren gevaarlijk door konden komen.

Had Andy Houterman al in de zesde minuut kunnen scoren, twee minuten later komt Erwin van de Wolfshaar in een scrimmage voor het doel net te kort om de bal voorbij keeper Jay Lely binnen te kunnen tikken. Grol werd voor de rust nauwelijks meer gevaarlijk. Men wist elkaar amper te vinden, terwijl ook het uitverdedigen en de opbouw niet bepaald een schoonheidsprijs verdiende. Natuurlijk speelde de straffe wind parten, maar het was de tegenstander die er beter (ook in de tweede helft) mee om wist te gaan. Het benutten van de vele kansen die de Betuwse ploeg kreeg, werden nog niet besteed of zij vonden keeper Dibbets op hun weg die voor hun vooralsnog een groot opstakel vormde.

Na de rust, dat met een brilstand inging, vervolgden de gastheren met het overwicht dat zij voor de thee getoond hadden. Een foutieve terugspeelbal in de 51e min. werd hun bijna fataal, de bal scheerde miraculeus naast de paal. Geheel in het beeld van de wedstrijd namen de gastheren in de 65e min. toch de leiding. De Grol verdediging reageerde niet attent op een inzet van Rob Vonk. Dennis Dibbets wist zijn inzet niet klemvast te houden, waardoor Niels van de Koppel van dichtbij zich dit  buitenkansje niet liet ontnemen, 1-0.

Vanaf de aftrap probeerde Björn Koldeweij met een afstandschot de Bemmelse doelman te verassen, hetgeen hem bijna lukte. Voor het overige kon Grol weinig potten breken en was het wachten op een volgende treffer van de gastheren. Rob Vonk werd de man die met een bekeken schuiver in de verre hoek de overigens goed acterende keeper Dibbets opnieuw kanloos liet en met de 2-0 de wedstrijd definitief in het slot gooide. Met nog zeven minuten officiële speeltijd op de klok was de wedstrijd hiermee gespeeld.

A.s zondag staat er een beker- en inhaalronde gepland en zondag 6 december a.s. de uitwedstrijd tegen Beuningse Boys.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 – Hatert 3-1
Beuningse Boys – SDOUC 1-2
Bemmel SC – Grol 2-0
Longa’30 – DIO’30 4-2
Pax – Erica’76 2-0
AWC – Silvolde 3-2

Programma zondag 6 december a.s.:
Quick1888 – AWC
Pax – Silvolde
Longa’30 – Erica’76
Bemmel SC – DIO’30