Grol E4 kampioen

29-11-2009

Zaterdag 28 november 2009, 10.30 uur was het dan zover. Op het sportpark Den Elshof werd de kampioenswedstrijd gespeeld tegen HSC 21 E7 uit Haaksbergen. Wat iedereen eigenlijk al wist, wilde E4 op deze zaterdagmorgen aan iedereen laten zien. Namelijk dat E4 de terechte kampioen van deze najaarscompetitie is.

Onder v.l.n.r: Mees van Schaik, Ties Klein Gunnewiek, Jim Klein Gebbink, Chiel ter Bogt en Mika Roeterdink
Midden v.l.n.r: Martijn Wolterinck, Daan Doornink, Kane Everink en keeper Ruben te Woerd
Boven de leiders Paul Overkemping, Daniël Platter en Robin Huurdeman

In het begin van de wedstrijd was iedereen toch nog wel een beetje nerveus. Kwam het door scheidsrechter Joseph, of door de aanwezigheid van het vele publiek, of soms ook door het gure, natte, koude en winderige weertype van deze dag?
Na zo’n 10 minuten viel dan toch de eerste en naar later bleek één van de zes goals. De ene nog mooier dan de andere. Behalve dat de goalgetters Jim, Daan, Mees en Chiel hier hun directe aandeel in hadden dienen toch ook de aangevers Kane, Mika en Ties genoemd worden. Het spel van E4 is de hele competitie al goed verzorgd. In de meeste gevallen gunt men elkaar de bal, zoals dat heet. Van achter uit wordt via Ruben, onze keeper, en Martijn onze enige maar geweldige linkspoot geprobeerd goed voetbal te laten zien.

Na het laatste fluitsignaal (de eindstand werd 6-1) was het ondanks de kou een feest van jewelste. Door Gerard Platter, coördinator E-pupillen van het jeugdbestuur, werd een prachtige beker overhandigd en daarna werd nog een ereronde, in kampioenshirtjes aangeboden door de ouders, over het hoofdveld gelopen.

Na de verdiende warme douche was er een geweldige ontvangst in het sportcafé. Het bekende “campione-lied” en de polonaise, onder luid applaus van alle aanwezigen, zullen onze jongens nooit meer vergeten.