Grol B3 - MVR B1

05-12-2009

De B3 selectie moest het opnemen tegen het team van MVR B1. Op de ranglijst stonden we 1 punt achter dat team. Bij winst zouden we dus minimaal 1 plekje stijgen op de ranglijst. Dat is nodig ook, want in de 2e klasse waarin wij voetballen, voetballen we steeds tegen B1 selecties en daarvan is het toch lastig punten pakken.
We begonnen in de volgende opstelling: Bob op doel; achterin Tim, Tom, Pascal en Thomas; op  het middenveld Bas, Mart en Bart; voorin Dave, Twan en Bram. Mark en Thorsten begonnen dit keer op de bank.
In de druilerige regen begonnen we sterk aan de wedstrijd. Na wat inleidende beschietingen over en weer, was het Tim die over de linkerflank mee trok ten aanval. Zijn voorzet met zijn chocoladebeen (links) kwam voor de rappe voeten van Dave, die met een simpele voetbeweging de bal bij de 1e paal binnenschoot, 1-0.
Niet lang daarna was het Bram op de rechtervleugel die langs zijn tegenstander flitste en vanaf de achterlijn een loepzuivere voorzet gaf op het hoofd van Mart. Met een licht knikje met zijn hoofd, verdween de bal onhoudbaar net onder de lat, 2-0.
Ongeveer 10 minuten voor de rust was het opnieuw Dave die met een boogballetje vanaf de 16 meter, de keeper opnieuw verschalkte, 3-0. De laatste keer dat we met een dergelijke voorsprong te maken kregen, was dat ook direct de eindstand. Vandaag niet.
MVR dat zich ook niet onverdienstelijk terug vocht in de wedstrijd, strafte een bal die vanaf de flank zomaar pardoes in de zestien stuiterde, met een droge knal af, 3-1.
MVR begon er weer in te geloven en ze gaven vol gas om nog voor rust de marge verder te verkleinen. Onze defensie, met in het hart daarvan onze kleine generaal Tom, wist verdere schade te voorkomen. Vlak voor rust, moest Tim 5 minuten verplicht rust nemen van de uitstekend fluitende scheidsrechter, na een sliding op het been in plaats van op de bal. Dat kan een keer gebeuren als je met zoveel inzet speelt als Tim.
Na de rust, met Thorsten en Mark inmiddels binnen de lijnen, was het eerst weer MVR dat van zich deed spreken. De opnieuw sterk keepende Bob wist, samen met zijn verdedigers, de ballen tegen te houden. Twan die als spits enorm veel meters had afgelegd, wisselde van positie met Mart. Langzamerhand kregen we weer meer grip op de wedstrijd. Uit een vrije schop van rechts die door Thomas genomen werd ontstond de 4-1. De bal van Thomas viel ruim achter de verdediging van MVR en de keeper riep al “los” om de bal te vangen. Hij had echter niet gerekend op de snelheid van Mart. Mart tikte de bal net voor de vergeefs graaiende handen van de keeper weg en ronde daarna beheerst af.
Dat was eigenlijk de genade klap voor MVR. Het heilige vuur was verdwenen en Grol was ook niet van plan om voor Sinterklaas te gaan spelen. Uit een scrimmage voor de goal van MVR kwam de bal voor de voeten van Bas terecht. Zo’n kans moet je Bas nooit geven. Met een strak schot tekende hij voor de 5-1.
Vlak daarna gaf Mart een mooie cross pass op Thorsten. Thorsten schoof de bal beheerst langs de keeper in het doel. De scheidsrechter keurde dit doelpunt af omdat de grensrechter stond te wapperen met zijn vlaggetje. Thorsten stond op het moment van spelen echter niet buitenspel, Dave wel, maar die nam geen deel aan het spel en dus had de treffer eigenlijk goedgekeurd moeten worden. Met 5-1 voor, is zoiets natuurlijk minder erg dan bij 0-1 achter, maar toch.
De 6-1 kwam er uiteindelijk wel. Bij een snelle spelhervatting van onze keeper, stuiterde de bal in de middencirkel. De laatste man werd nog geroepen om de bal voor de stuit te pakken. Doordat hij dat niet deed, kon Mart de bal voor zijn neus wegkoppen en alleen op de keeper af gaan. Met een fraai lobje over de keeper maakte hij het prima af.
De B3 selectie heeft vandaag een uitstekende prestatie op de mat gelegd. Alle linies speelden lekker compact, er werd hard gewerkt en men was bereid de foutjes voor elkaar te herstellen.
De coach ging met een verwaaid kapsel zo trots als een pauw het veld af.