Grol sluit seizoen af met overwinning

27-05-2005

De hoofdmacht van Grol heeft het zware en tegelijkertijd erg enerverende seizoen 2004-2005 afgesloten met een overwinning.

Werd de eerste wedstrijd in de nacompetitie op eigen terrein tegen Spero 1 met 1-5 verloren, afgelopen donderdagavond wist de formatie van trainer/coach Gerard Bos in Elst een verdiende 2-3 overwinning uit het vuur te slepen. Met een beetje meer geluk en affiniteit had er voor de Grollenaren veel meer ingezeten, anders gezegd had men nog voor een stunt kunnen zorgen. Onder tropische weersomstandigheden was Grol namelijk in de eerste helft heer en meester. En juist in die fase van de wedstrijd had men Spero een behoorlijke koude douche kunnen bezorgen. Ondanks dat er bij rust een 0-1 stand op het scorebord prijkte, had het ook even zo vrolijk 0-3 of 0-4 kunnen zijn. Was het bij Grol Kevin Stöteler, die in de eerste helft scoorde, dezelfde speler liet direct na de thee de tweede treffer aantekenen. Vervolgens zakte Grol ver terug, waardoor Spero volop de gelegenheid kreeg om terug te komen. Terwijl iedereen op het warme sportpark in Elst rekening hield met een 2-2 eindstand, was het invaller Jalal Essbai, die de Grolequipe alsnog aan de overwinning hielp: 2-3.

Met deze overwinning werd niet alleen de nacompetitie afgesloten, ook kwam er tevens een einde aan het totale voetbalseizoen 2004-2005.

Op maandag 1 augustus a.s. gaat al weer het nieuwe voetbalseizoen 2005-2006 van start. Haaksbergenaar Gerard Bos begint dan als hoofdtrainer aan zijn vierde seizoen bij de sv Grol. Speler Patrick van Egmond zal er dan niet meer bij zijn. De sympathieke in Winterswijk wonende Van Egmond, die de laatste wedstrijd tegen Spero 1 van trainer Bos als afscheid de volle negentig minuten mocht spelen, vertrekt naar SKVW in Winterswijk. Voor het overige zullen er geen spelers bij Grol vertrekken. Wel zal de eerste selectie van Grol versterkt worden met een viertal krachten. Op het Grolnest keren terug: Tom Kaak, Sander Nijhoff en Björn Koldewey. Verder komt Ali Benkaddour van AZSV over naar de Groenlose voetbalvereniging.

Kort overzicht voetbalseizoen 2004-2005:

Grol 1 heeft in totaal 44 wedstrijden gespeeld, te weten:

22 competitiewedstrijden

1 beslissingswedstrijd

2 nacompetitiewedstrijden

3 bekerwedstrijden

16 vriendschappelijke wedstrijden

Van de 44 gespeelde wedstrijden werden er 21 wedstrijden gewonnen, 8 wedstrijden gelijkgespeeld en 15 wedstrijden verloren. In totaal werden er in deze 44 wedstrijden 83 doelpunten gescoord en moesten er 79 tegentreffers geïncasseerd worden.

Kevin Stöteler werd topscorer van het afgelopen seizoen met in totaal 20 doelpunten.

De complete lijst ziet er als volgt uit:

Kevin Stöteler: 20 doelpunten

Jalal Essbai: 14 doelpunten