Grol weigert legio kansen af te maken

14-12-2009

Speelronde: 13
Scheidsrechter: Dhr. P.H.N. Voogsgeerd uit Haaksbergen
Eindstand: 1-0
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 45+1 min. 1-0, Bjorn Koldeweij
Gele kaarten: Niek Roelofs (Hatert) en Michel Kamphuis (Grol)
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt,Tom Kaak, Kevin Stöteler, Lennard Walterbos en Robin Schuurmans (blessures)
Pupillen van de week: Joren Rijkenbarg en Jill Maarse, beide uit Grol F6
Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars te Groenlo

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Scharenborg, Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Dennis Pasman,
Midden: Christiaan Pillen, Simon Dibbets, Bjorn Koldeweij,
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (69e min. Jean Paul Papen), Michel Kamphuis (82e min. Juliën Harbers).
Bijzonderheden: Laatste thuiswedstrijd Grol 1 in kalenderjaar 2009

In de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop diende Grol aan te treden tegen de hekkensluiter van de tweede klasse I, Hatert. Deze laagvlieger bleef in de competitie geheel volgens verwachten van de deskundigen weinig beschoren en snakte naar een positief resultaat om het jaar 2009 nog enigszins positief af te kunnen sluiten. De hate(rt)lijke nul op de ranglijst van de gasten, gaf Grol overigens niet de garantie deze opponent te mogen onderschatten.

Wat in de eerste helft van de ontmoeting duidelijk zichtbaar werd. De gasten met o.a. de 41 jarige assistent trainer Luc van Raaij terug als speler in de basis en nog een paar versterkingen in hun team, konden de grollenaren in de eerste helft redelijk bijsloffen. Sterker nog, in grote delen daarvan waren zij zeker niet de mindere en wekten zij niet de indruk puntloos onderaan het klassement te bungelen. De Grolequipe had de opdracht meteen volle bak te spelen, om zodoende vroeg in de wedstrijd een score te bewerkstelligen. De tegenstander wenste daar echter niet aan mee te werken en zocht en vocht waar mogelijk voor eigen kansen. Desalniettemin was de eerste grote kans voor Grol. Uit een vrije trap tilde Christiaan Pillen, nadat hij eerst zelf net buiten de zestien was gevloerd, de bal over de muur in de bovenhoek buiten bereik van keeper Robert Zaalman. Good old Van Raaij bewees zijn waarde door de bal, op de doellijn uit de hoek te keren.

De gasten met een uitstekend veldspel wisten o.a. via invaller Mohammed Khamal, Bram Rhebergen en Tom Deuning, welke laatste de kans zag om van heel dichtbij toch naast te mikken, voor enige opwinding te zorgen op het koude sportpark Den Elshof. Tot vlak voor het rustsignaal, nadat een aantal pogingen van Grolzijde in eerste instantie zonder succes bleven.

Een geweldige rush en dito voorzet van de op wilskracht opstomende Dennis Pasman, bracht de bal bij Christiaan Pillen en uit zijn assist wist Bjorn Koldeweij met een droge en lage schuiver het net te vinden,1-0. In blessuretijd van de eerste helft had Grol nog een paar mogelijkheden, die echter onbenut bleven.

Na de thee bleven de goede bedoelingen van de gasten kennelijk in de kleedkamer achter, getuige de vele mogelijkheden die Grol wist te creëren, maar ook om zeep wist te helpen. Vele goede combinaties richting het doel van de tegenstander stapelden zich op, maar eenmaal in het zicht van de haven bleef de juiste eindpass of afronding achterwege om de wedstrijd definitief naar zich toe te trekken. Met als gevolg dat de geringe voorsprong in de slotfase van de wedstrijd, die door de 23 jarige scheidsrechter Voogsgeerd uitstekend werd geleid, onder druk kwam te staan.

Attent keepen van Dennis Dibbets en de onzuivere vizieren bij acties van o.a. Moriba Keita en Jamie Golsby brachten geen veranderingen meer op het scorebord. Hatert bleef puntloos in deze fase van de competitie, terwijl Grol uiteindelijk met het resultaat goede zaken deed op de ranglijst.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.30 uur een uit- en inhaalwedstrijd tegen Beuningse Boys.

Uitslagen afgelopen zondag:
AWC – Pax 4-0
Silvolde – Longa’30 2-2
Erica’76 – Bemmel SC 1-0
DIO’30 – Beuningse Boys 3-0
Grol – Hatert 1-0
SDOUC – Quick 1888 1-1

Programma zondag 20 dec. a.s.:
Quick 1888 – AWC
Pax – Silvolde
Beuningse Boys – Grol

Stand na afgelopen zondag: