Barcelona winnaar Marveldtoernooi

31-05-2005

F.C. Barcelona heeft dit jaar het Marveldtoernooi gewonnen. In een fantastische finale speelden zij tegen het sterke Feyenoord. In de laatste minuten, van de twee keer twintig minuten durende speeltijd, scoorde F.C. Barcelona een doelpunt en werd de wedstrijd met 1 – 0 beslist. Robin Otten (Feyenoord) is gekozen tot beste keeper van het toernooi. Iago Falque Silva (F.C. Barcelona) werd en de beste speler en de topscorer van het toernooi. De prijzen werden na afloop van de finale uitgereikt door Erik ten Hag, hoofd jeugdopleiding bij F.C. Twente / Heracles.

De debuterende ploegen Supersport – Feyenoord en F.C. Schalke ’04 eindigden respectievelijk op de vierde en achtste plaats. Het team van de S.V. Grol eindigde op een laatste plaats. Speler Bas Weenink van de S.V. Grol kreeg de aanmoedigingsprijs en Mirwais Sayed kreeg een prijs voor de meest waardevolle speler van het toernooi.

De eindrangschikking van het toernooi ziet er als volgt uit:

1. F.C. Barcelona

2. Feyenoord

3. Ajax

4. Supersport – Feyenoord

5. P.S.V.

6. Bayer ’04 Leverkusen

7. Partizan Belgrado

8. F.C. Schalke ‘04

9. Manchester United

10. F.C. Twente / Heracles

11. S.C. Heerenveen

12. S.V. Grol

Op het schitterende complex van sportpark Den Elshof was het twee dagen feest als het gaat om voetbalplezier. Het publiek van in zeer grote getale naar het toernooi gekomen en heeft veel mooie wedstrijden kunnen zien. Voor de jeugd waren er diverse nevenactiviteiten georganiseerd die druk werden bezocht. De toernooicommissie kan terugkijken op een prachtig toernooi met een enorm sterke bezetting en gaat zich nu langzaam weer voorbereiden op het toernooi in 2006.