s.v. Grol F3 wint zaalvoetbaltoernooi

29-12-2009

Op maandag 28 december was het zover, Grol F3 mocht aantreden op het “Dies van den Berg toernooi” in Borculo. Om 13 uur was het verzamelen op het grolveld om daarna te vertrekken samen met onze trouwe supporters richting Borculo. We moesten om 14 uur onze eerste wedstrijd spelen tegen het altijd lastige Reunie F2. Grol heeft een licht overwicht, Jurre onze keeper in de 1e wedstrijd had niet veel te doen maar hij pakte een paar geweldige ballen. We hebben deze wedstrijd uiteindelijk met 2-0 gewonnen.

Na een rustpauze van een half uur traden de talenten van de F3 aan tegen Witkampers F2. Het was een wedstrijd die 2 kanten op kon gaan. Grol F3 krijgt een corner bal. Thieme gaat achter de bal staan en draait de bal feilloos in de verre hoek, 1-0!!! Even later was het dat witkampers aanviel. Via de counter maakten ze de 1-1. Toen kreeg witkampers een paar goeie kansen, maar Styn liet zien dat hij ook goed kan keepen, hij had een paar flitsende reddingen. Nog 1 minuut op de klok. De bal vloog letterlijk heen en weer. Nog 10 tellen op de klok, er komt een steekbal van een van onze verdedigers. Onze dribbelaar Tycho rende achter de bal aan en schoot de bal in de dying seconds achter de keeper in het net!!

Met 2 overwinningen achter elkaar was onze voorlaatste tegenstander in de poule fase Twenthe F2. Tot voor deze wedstrijd had Twenthe tot tegenstelling van ons beide wedstrijden nog verloren. Deze wedstrijd wonnen we ook met 2-0. De laatste poule wedstrijd was tegen Ruurlo. Als Grol F3 deze weer won of gelijk speelde waren ze door naar de finale. De wedstrijd begon en er waren kansen over en weer. Grol scoorde de 1-0. Even later kwam Ruurlo er met een counter uit. De bal werd keihard in het net geschoten, 1-1. Daarna zette Ruurlo steeds meer druk op de goal van Grol, maar Ties, Kjelt en Mik waren fantastisch aan het verdedigen. Het bleef ook bij 1-1. Grol F3 mag aantreden in de finale tegen de andere poule winnaar namelijk: Grol F2.

Nadat de wedstrijd om de 3e en 4e plaats was afgelopen stormde de teams het veld op om aan de titanen wedstrijd te beginnen. Het spel ging over en weer. Na een geweldige pass van Mik schoot de goed inlopende Titus keihard op goal, deze bal werd gestopt door een goed keepende Robin van Grol F2. Opnieuw kreeg Grol F3 een paar goeie kansen maar Robin stompte de ballen weer goed weg. De zoemer ging, het was tijd. Het bleef 0-0 dus moesten er penalty’s genomen worden. De eerste penalty moest door Mik genomen worden. Deze was raak. Daarna mocht F2 er 1 opzetten, die werd ook foutloos ingeschoten. Daarna werd voor Jurre en Thieme de spanning teveel, zij schoten mis, terwijl F2 er 1 in schoot en de andere werd gestopt door onze keeper Niek!!! Daarna schoot Styn zijn penalty raak. Nu moesten alleen Robin (keeper F2) en Niek nog een penalty nemen, Niek pakte de penalty. Nu moest Niek zelf de beslissende penalty nemen. Hij neemt een aanloop……hij schiet…….GOAAAAAAAAAAALLL!!!!
Grol F3 wint het toernooi!!!!!!!!!! Het feestje werd samen met de leiders en met de supporters  gevierd.

Nadat de beker in ontvangst genomen is kreeg Grol F3 ook nog eens de sportiviteitprijs. De legendarische woorden van wijlen Rinus Michels “voetbal is oorlog” kunnen de prullenbak in…kampioen worden en ook nog eens de sportiviteitbeker winnen, grote klasse F3! Na een paar foto’s gemaakt te hebben door de aanwezige pers gingen de vedetten van Grol F3 omkleden. In  de kantine was er voor iedereen  een patatje en wat te drinken en daarna gingen we weer richting Groenlo.