SV Grol verlengt contract met hoofdsponsor Unive

13-06-2005

Party Rent nieuwe hoofdsponsor senioren

GROENLO – Het bestuur van de sportvereniging ‘Grol’ in Groenlo heeft het contract met de hoofdsponsor van de voetbalvereniging, te weten Univé Verzekeringen, met een nieuwe periode van drie jaar verlengd. Ook in de afgelopen drie seizoenen was Univé niet alleen de hoofdsponsor van de club, maar tevens de kledingsponsor van de eerste selectie.

Met ingang van het nieuwe voetbalseizoen 2005-2006 wordt Party Rent uit Bocholt de nieuwe hoofdsponsor van de afdeling senioren van sv Grol. Met Party Rent, die de opvolger wordt van uitgaanscentrum City Lido, oftewel ‘The Place For Party People’, heeft het Grolbestuur een vijfjarig contract afgesloten.

Het contract met de hoofdsponsor van de jeugdafdeling, te weten Rabobank Midden-Achterhoek, is nog lopende. Daarnaast heeft het Grolbestuur met co-sponsor Grolsch Bierbrouwerij een nieuw meerjarig sponsorcontract afgesloten. De contracten met de overige twee co-sponsors: Marveld Recreatie en het sportpark ‘Den Elshof’, zijn eveneens nog van kracht.

Met betrekking tot het hoofdsponsorschap van de vereniging, zijn zowel de directie van de verzekeringsmaatschappij Univé Verzekeringen als het bestuur van de Groenlose voetbalvereniging erg tevreden over de samenwerking. Algemeen directeur Ben Nuininga van Univé OverGelder zegt met erg veel plezier een handtekening te zetten onder het nieuwe contract. ‘Het klikt bijzonder goed tussen sv Grol en ons. Grol is een grote amateurclub, die de zaakjes in alle opzichten goed voor elkaar heeft. Bestuurlijk en organisatorisch timmert de club uitstekend aan de weg. In de regionale uitstraling van deze voetbalvereniging past Univé Verzekeringen uitstekend als hoofdsponsor. Een goed huwelijk!’ Ook Grolvoorzitter Theo Huijskes spreekt van een perfecte verbintenis. ‘Zoals Univé Verzekeringen in het groot past bij SC Heerenveen, past men in het klein bij onze vereniging. Eigenlijk ook weer niet zo vreemd, want de voetbalcultuur en vooral de verenigingszin zoals die bij SC Heerenveen aanwezig is, is op amateurniveau ook bij ons terug te vinden. Bovendien is Univé Verzekeringen vanzelfsprekend een solide bedrijf met een grote landelijke naamsbekendheid. Nee, ik ben er trots op om als vereniging de naam van deze maatschappij als hoofdsponsor te mogen uitdragen.’

Joris Bomers  en Michel Hoffman van Party Rent zijn erg in hun nopjes met de nieuwe sponsorverbintenis met betrekking tot de seniorenafdeling. Het verhuurbedrijf van alle mogelijke party-benodigheden, met de hoofdvestiging in het Duitse Bocholt, is reeds vele jaren achtereen topsponsor van het jaarlijkse internationale Marveldtoernooi voor de C-jeugd. Toen de directie van City Lido, vele jaren achtereen hoofdsponsor van de vereniging en daarna van de afdeling senioren, besloot ermee te stoppen, kwam al vrij snel Party Rent in beeld. Er werden snel zaken gedaan, anders gezegd de details van het sponsorcontract waren in een mum van tijd ingevuld. Naast Schalke ’04 in Duitsland is de sportvereniging ‘Grol’ de grote liefde van zowel Bomers als Hoffman. Joris Bomers heeft lang in de jeugd en later in een recreantenteam bij Grol gespeeld. Michel Hoffman heeft als speler van Grol 1 niet alleen plaatselijk, maar ook regionaal de nodige bekendheid opgebouwd. Nu spits Hoffman binnen de kalklijnen zijn sportieve steentje niet meer kan bijdragen aan de Groenlose voetbalvereniging, wil hij dat nu samen met compagnon Bomers bedrijfsmatig doen en dit allemaal onder de slogan: ‘Party Rent: Welcome to our world’.

Met Bierbrouwer Grolsch heeft Grol al sedert de oprichting van de club goede banden. Een en ander is begonnen in de periode dat het inmiddels uit Groenlo en Enschede naar Boekelo verhuisde bedrijf nog werd geleid door de familie De Groen. Grolsch en Grol zijn mede daarom historisch gezien onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een bewijs daarvan is ondermeer het nostalgische scorebord op de hoek van het hoofdveld tegenover de overdekte tribune op het sportpark ‘Den Elshof’. Verzoeken van diverse Grolaanhangers om dit bord in te ruilen voor een elektronisch scorebord, hebben tot op heden bakzeil gehaald. Zowel de directie van Grolsch als het Grolbestuur willen deze historisch rijke voorziening zolang mogelijk in ere houden.

Naast de hoofdsponsor van de vereniging, de hoofdsponsor van de seniorenafdeling, de hoofdsponsor van de jeugdafdeling en een drietal co-sponsors, heeft de sportvereniging ‘Grol’ nog circa 165 grote en kleine sponsors. Wat dat betreft is de vereniging dus al helemaal klaar voor het nieuwe seizoen: 2005-2006.