Grol wint Keitoernooi in Lichtenvoorde.

21-08-2005

GROENLO – Het eerste team van Grol heeft het Keitoernooi van Longa ’30 in Lichtenvoorde gewonnen. Evenals vorig jaar ging de formatie van trainer/coach Gerard Bos ook deze keer na twee overwinningen aan de haal met de hoofdprijs.

Op de donderdagavond werd een verdiende 3-0 overwinning behaald op gastheer Longa ’30 en op de zaterdagavond werd DZSV uit Dinxperlo met 4-2 verslagen.

Op de tweede plaats eindigde RKZVC uit Zieuwent, dat eveneens twee overwinningen voor zich op wist te eisen, te weten 4-2 tegen DZSV en 3-2 tegen Longa ’30. Zo eindigde Longa ’30 op de derde en DZSV op de vierde plaats.

Grol speelde twee nuttige oefenwedstrijden. In beide wedstrijden liet trainer Bos maar liefst achttien spelers aantreden. Met name in de eerste helft tegen Longa ’30 werd er bijzonder aantrekkelijk voetbal op de Lichtenvoordse grasmat gelegd. Dit resulteerde in een tweetal doelpunten van Kevin Stöteler en Khalid Chahboune. In het eerste bedrijf van die wedstrijd had Grol voor hetzelfde geld met vier of vijf tegen nul voor kunnen staan. In de tweede helft verslapte het spel van de Grollenaren enigszins. Kevin Stöteler tekende voor de derde treffer. De wedstrijd tegen DZSV was van een minder kaliber. Grol begon veel te slap aan deze wedstrijd en moest mede daardoor toestaan dat de Dinxperlose zaterdagmiddagclub een 1-0 voorsprong nam. Grol kwam wel terug en liet met name in de tweede helft zien dat men met de huidige selectie legio mogelijkheden heeft. Bij Grol maakte Tom Kaak zijn eerste doelpunt na zijn terugkeer bij de Groenlose club. Daarnaast scoorden Kevin Stöteler, Dennis Pasman en Björn Koldewey. Ondanks dat er op beide wedstrijddagen achttien Grolspelers in actie kwamen, waren er vijf nog niet van de partij, te weten Jorrit Bomers en Alex van Beckhoven (geblesseerd) en Patrick Blanckenborg, Jonathan Lammers en Jean-Paul Papen (vakantie). Ondanks dat dienen zich de contouren van het nieuwe Grol 1 duidelijk aan. In de basiself zal in de achterste linie Frank Oosterholt een centrale rol innemen. Oosterholt speelt in de voorbereiding tot op heden bijzonder goed, is blessurevrij, trekt en sleurt en verzendt fraaie passes. In de achterste linie viel ook het goede spel op van linksachter Kevin Schuurmans. Een rustige en zelfverzekerde linkspoot, die gelet op zijn nog jonge leeftijd kan doorgroeien. Centrale man op het middenveld is vanzelfsprekend Tom Kaak, die rond zich heen een keur aan technisch begaafde voetballers kan instrueren. Wat te denken van Khalid Chahboune en Björn Koldewey op links en Sander Nijhoff en de inmiddels weer teruggekeerde Jalal Essbai op rechts met in de diepe spits Kevin Stöteler, die in goede doen iedere wedstrijd scoort. En dan hebben wij het nog niet eens over een Jorrit Bomers, die wachtende op een enkeloperatie voorlopig nog niet kan spelen en al die andere potentiële Grol 1-spelers.

Deze week speelt Grol 1 in verband met de Grolse Kermis geen wedstrijden. Wel wordt er volop getraind. Zondag 28 augustus a.s. staat in Zevenaar de bekerwedstrijd tegen OBW 1 op het programma (aanvang: 14.30 uur). De derde en laatste bekerwedstrijd in de poule staat voor dinsdag 30 augustus a.s. geprogrammeerd. Dan speelt Grol om 18.30 uur in en tegen Varsseveld. Zoals bekend, werd de eerste bekerwedstrijd (op dinsdag 16 augustus jl. tegen DZC ’68) met 2-1 verloren. De competitiestart met de thuiswedstrijd tegen Bon. Boys 1 uit Haaksbergen vindt vervolgens plaats op zondag 4 september a.s. op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo (aanvang: 14.30 uur).