Hoofdprijs voor Grol F3 in Haaksbergen

29-08-2005

De bal rolt weer en voetballers maken zich op voor een nieuwe competitie. Zo ook Grol F3. De oefencampagne werd afgelopen weekend afgesloten met een voetbaltoernooi bij voetbalvereniging Bon Boys in Haaksbergen. Het team kwam aan de start met gastspelers Joël Mombarg, die sterk debuteerde op zijn eerste voetbaltoernooi ooit, Jur Pasman, Tim Penterman en Pim Westervoorde. Dit vanwege de afmeldingen van vaste sterspelers Betto Reijrink, Derk Bomers, Jardie te Vogt en Jarno van Uem, die allen in de ban waren van het kermisfeest in Zwolle. De eerste wedstrijd werd direct al met 5-2 gewonnen van Buurse F2. Doelpunten kwamen van Tim Penterman (2) en Jur Pasman (3). Mede dankzij goed keeperswerk van Pim Westervoorde en het sterk spelende verdedigingsduo Tim Leusink en Dylan Eichenwald bleef het aantal tegendoelpunten beperkt tot 2. Een goed begin is het halve werk derhalve. De wedstrijd tegen HSC F5 bleek lastig. Na een groot aantal gemiste kansen en drukte voor het doel van HSC waren het Pelle Walterbos, Tim Penterman en Joos van Os die het team onder leiding van de leiders Sanne Rots, Henri Walterbos en via de sms aanwezige Marieke Rots toch nog de verdiende zege brachten. Om in de finale te mogen uitkomen diende de laatste wedstrijd tegen thuisclub Bon Boys F3 gewonnen te worden. Het werd een eenvoudige zege: 7-0! De finale werd gespeeld tegen HSC F3. Het werd een spannende wedstrijd met. Dankzij aanmoedigingen van de aanwezige ouders en een vroeg doelpunt van Pelle Walterbos was het zelfvertrouwen groot aan Groenlose kant. Jur Pasman maakte aan alle onzekerheid een eind door de eindstand op 2-0 te bepalen. Een bittere pil voor de groenwitten uit Haaskbergen, maar een feestje voor de blauwwitte brigade. De grote beker en een herinneringsmedaille voor alle spelers werd in ontvangst genomen door Joos van Os. Aanstaande zaterdag speelt Grol F3 de eerste competitiewedstrijd, 11.00 uur, op sportpark Den Elshof, tegen Longa F5.