sv Grol Jeugd trapt seizoen af met Soccerpal Clinic

30-08-2005

Voetbalvereniging SV Grol organiseert op vrijdag 23 september een demonstratie van de zogenaamde Soccerpal-methode. Van 18.30 uur tot 21.00 uur worden tijdens de demonstratie oefeningen op het gebied van motoriek en coördinatie bijgebracht. Ook zal er informatie verstrekt worden over de Wiel Coerver methode. De avond wordt mede mogelijk gemaakt door de werkgroep Verbeterde Jeugdopleiding, een initiatief vanuit het jeugdbestuur van SV Grol. De avond is bedoeld voor jeugdleden en hun ouders en trainers en jeugdleiders van de sv Grol. Ook (jeugd)trainers vanuit de regio kunnen zich aanmelden.

Voetbal met een netje

Hoewel deze manier van voetbaltraining vrij onbekend is, geeft Bruyninckx clinics over de hele wereld. Hij is onder meer docent bij de Belgische Voetbalbond Topsportschool Leuven en werkt mee aan wetenschappelijke onderzoeken op gebied van bewegings- en gedragsneurologie. Daarnaast heeft hij diverse voetbaltechnische functies vervuld bij Standard Luik, RSC Anderlecht en KV Mechelen. Ook in Nederland heeft hij al diverse clinics gegeven o.a. bij FC Utrecht, PSV, FC Twente, RKC en Feyenoord.

Soccerpal op muziek

Een deel van de demonstratie wordt met muziek uitgevoerd. Het gebruik van muziek om het ritme aan te geven is vrij nieuw en innoverend in de voetbalwereld. Door de oefenstof op deze manier te organiseren, wordt geprobeerd de beoefenaars via een eigentijdse benadering tot meer bewegen aan te zetten. Deze nieuwe bewegingsvorm verbetert vooral de ritmiek, de coördinatie, de beweeglijkheid en de voetbaltechniek.

Deelname is gratis

Wanneer binnen uw vereniging belangstelling bestaat voor dit initiatief, kom dan op

23 september naar sportpark “Den Elshof”, Oude Wintersewijk 37 in Groenlo.

Na afloop van de demonstratie is er gelegenheid om tegen sterk gereduceerde prijzen soccerpalmateriaal te kopen.

Wilt u nog meer informatie, mail dan naar info@svgrol.nl of neem telefonisch contact op met dhr. Hemmie Oolthuis 0544 – 462879.

Graag tot ziens op 23 september bij de Soccerpal demonstratie en de Wiel Coerver methode