Grol F5 speelt superwedstrijd

21-03-2011

Zaterdag  19 maart mochten de toppers van Grol F5 aantreden tegen het altijd lastige SVBV F2 uit Barchem.

Het zonnetje scheen, de jongens hadden er zin, de leiders  en de ouders langs de lijn waren enthousiast. Kortom alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd waren aanwezig.

In de eerste helft begon Grol rustig met de opbouw van achteruit. Bekeken werd de bal via het fanatieke middenveld naar voren gespeeld. Af en toe kwam er een mooie opening via de flanken, gevolgd door een sublieme voorzet. Helaas kwamen ze ondanks de kansen nog niet tot scoren.

Grol zorgde er wel voor dat de tegenstander niet vaak in de buurt van onze doelman Jeffrey in de buurt kwam. Sporadisch kon SVBV een opening vinden, maar dan was er altijd nog onze laatste man en rots in de branding Noud. Daar was geen speler tegen opgewassen.

Na een kwartier spelen, lukte het dan toch. Grol kwam op voorsprong door een fantastisch schot van onze linkspoot Juul. Grol kon lachend van de ranja gaan genieten. Een 1-0 voorsprong en de wetenschap dat ze beter waren dan de tegenstanders, gaf goede moet voor de 2e helft.

In de tweede helft wisselde Grol van keeper, Niek stond nu onder de lat. Al snel bleek dat de tegenstander er nog weinig vertrouwen in had. Ze bleven met z’n allen op eigen helft hangen. Grol moest het spel dus wederom gaan maken. Na 10 minuten in de tweede helft probeerde Twan de keeper van SVBV te verrassen met een afstandschot. Deze spatte echter op de lat uiteen. Niet veel later brak  Grol via de linker kant door en met een fantastische voorzet van Juul, kon Jeffrey de bal eenvoudig intikken. 2-0

Bekeken zaak zou je denken. Toch bracht SVBV de spanning in de wedstrijd nog even terug. Vlak voor tijd scoorden zij nog een doelpunt. Het publiek en de leiders moesten dus nog 2 minuten billenknijpen voor het eindsignaal klonk.

De F5 heeft een superwedstrijd gespeeld, volgende week wacht de lastige uitwedstrijd tegen GSV F1