Grol afgetroefd op basis van agressie en onverzettelijkheid

28-03-2011

Speelronde: 20
Scheidsrechter: de heer: W. Langendonk uit Apeldoorn
Eindstand: 2-0
Ruststand: 2-0
Scoreverloop: 2e min. 1-0, Dennis Aerts, 32e min. 2-0, Roy Peters
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler en Frank Oosterholt (blessures)

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Tim Hubers (75e min. Mark Peters), Wouter Pillen, Wouter Scharenborg, Bas Stortelers,
Midden: Simon Dibbets, (71e min. Bjorn Koldeweij), Lennard Walterbos (59e min. Dennis Pasman), Christian Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak en Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Vooraf een minuut stilte, i.v.m. overlijden van een trouwe DVV supporter.

Op een zon overgoten sportcomplex Horsterkamp nam de thuisploeg DVV gelijk het initiatief. De formatie van trainer Wil Beijer was er alles aan gelegen om een goed resultaat te behalen in deze wedstrijd om zodoende enig afstand van de onderste regionen te bewerkstelligen.

Al na twee minuten slaagden zij in hun opzet door kinderlijk, oftewel naïef verdedigen van Grol zijde genadeloos af te straffen. Volkomen vrij gelaten kon vanaf de rechterflank Michel Ensing een fraaie voorzet geven, die vervolgens door Dennis Aerts met een doeltreffende kopstoot werd afgerond. Grol leek door deze vroege treffer lam geslagen en zag geen kans om de bakens te verzetten.

In de 8e minuut, nadat een handvol doelpogingen van DVV zijde waren mislukt, schoot Kelvin Lenselink buiten bereik van keeper Dennis Dibbets op de paal. Eerst na een klein kwartier spelen zag Grol kans om onder de druk uit te komen en het spel meer in de richting van de DVV helft te laten komen.
Niettemin werd het daar nauwelijks gevaarlijk, behoudens een uithaal van Wouter Pillen in de 23e minuut die keeper Dick Evers met een schitterende reflex wist te pareren. Het was overigens wel een fase waarin bij de gastheren overdreven veel blessure behandelingen plaats vonden, al of niet gesimuleerd. Na een aantal storende intermezzo’s was de Grol verdediging niet attent genoeg om Roy Peters het scoren te beletten. Geheel vrij staand kon deze kleine aanvaller de hoek uitzoeken, om beheerst de 2-0 aan te tekenen. Vervolgens, slechts een minuut later, kreeg Grol op de rand van het strafschopgebied een vrije trap te nemen. Toen de muur eenmaal was opgesteld, vond Michel Ensing het kennelijk tijd om een theaterstukje op te voeren dat in de ogen van scheidsrechter Langendonk voldoende reden was om hier aan mee te werken. Een slordige ruim drie minuten bleef de “stervende zwaan” roerloos op de grasmat liggen om zo de te nemen vrije trap te beletten en Grol uit haar concentratie te halen. Enig kordaat optreden van de leidsman was hier zeker op zijn plaats geweest, maar ook hij zag dit met lede ogen aan. Typerend voor de matig genomen vrije trap die ruim over ging, is de verontrustende vorm waarin de Grol hoofdmacht al tijden acteert. Een paar kleine plaagstootjes van Grol zijde voor de rust konden keeper Evers niet verontrusten.

De aanwezige Grol supportersschare verwachtte na de thee een ontketend team om de blamerende voorstelling van de eerste helft te doen laten vergeten. Alle goede bedoelingen ten spijt, de thuisploeg liet Grol niet in hun ritme komen door vroeg en fel te attaqueren. Fysieke inzet werd door hun niet geschuwd, waardoor het team van trainer Golstein nimmer haar vertrouwde en verzorgde spel kon spelen. Zelfs de inbreng van verse krachten om zo te trachten het getij te keren, bood geen soelaas. De aansluittreffer bleef uit, sterker nog de gastheren verzuimden o.a. door Daan v.d. Ven en Joey van Zanten de wedstrijd definitief en royaal in het slot te gooien door het grote aantal mogelijkheden die zich in de slotfase aandienden. Deze smadelijke afgang bleef het andermaal onder de maat acterende Grol bespaard.

Voetballend moest men het volledig afleggen tegen een tomeloze inzet van de Duivenaren, die mede door hun effectiviteit terecht met de volle winst aan de haal gingen.

a.s. Zondag is er een inhaalronde ingelast en is Grol derhalve vrij. De geplande speelronde 21 zal op Tweede Paasdag, 25 april a.s. gespeeld worden.