Hard werkend Grol laat ware gezicht zien.

11-04-2011

Speelronde: 22
Scheidsrechter: Dhr. A.J.M.Krabbenborg uit Zieuwent
Eindstand: 3-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 31e min. 1-0, Michel Kamphuis, 51e min. 2-0, Cristian Pillen, 73e min. 3-0, Dennis Pasman, 90e min. 3-1, Sahal Askar.
Gele kaarten: Dennis Krijgsman, DIO’30 en Tom Kaak, SV Grol
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Kevin Stöteler (blessures),
Pupillen van de week: Max en Twan Oostendorp (broertjes) uit Grol F5
Sponsor wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek uit Groenlo

Bijzonderheden: Grol houdt met uitstekende partij traditie tijdens Fancy Fair in ere.

Onder uitstekende omstandigheden, een heerlijke lentezon en op de vertrouwde en recent geprepareerde kunstgrasmat van Den Elshof, trad Grol aan tegen opponent DIO’30. Bij winst kon de Grolformatie op gelijke hoogte komen in het klassement met de Betuwenaren en aansluiting houden met de z.g. subtop. In de wetenschap dat er tijdens een Fancy Fair weekend van de VSVG, de vrienden van de SV Grol, nog nimmer een thuisduel door de Grol hoofdmacht werd verloren, gaf het vooraf vertrouwen op een goede afloop. Maar zoals een welbekend statement luidt; resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, ook in deze wedstrijd moest er geknokt worden voor de punten.

Met nog een pittig eindprogramma voor de boeg; o.a. SC Bemmel en Alverna die allebei nog volop in de race zijn voor het kampioenschap en afgelopen zondag onderling de degens moesten kruisen, was het zaak om uit deze ontmoeting tegen DIO’30 de maximale winst binnen te halen. Overigens was het een goed voornemen om de gasten uit Druten kennis te laten maken met een ander Grol dat in de heenwedstrijd een zware nederlaag had geleden. Trainer Golstein stuurde dezelfde elf spelers de ring in die het veertien dagen geleden uit tegen DVV niet konden bolwerken. Alleen voor de veldbezetting had hij een verrassing in petto door met twee spitsen te spelen met Tom Kaak als extra man op het middenveld te laten acteren. Gezien de einduitslag en het verloop van de wedstrijd zeker geen verkeerde keuze. Het gaat overigens te ver om het resultaat alleen aan deze tactische manoeuvre toe te schrijven. Het totale team had in deze wedstrijd een ongekende inzet en wil om voor elkaar en het geheel te strijden. Zoals in het programmablaadje reeds werd gesuggereerd door de voorzitter van de VSVG, bleek inderdaad dat een gemotiveerd Grol voor elke tegenstander in deze competitie een soort van angstgegner kan zijn.

Grol begon gretig aan de wedstrijd, stoorde vroeg en liet de tegenstander niet of nauwelijks in het spel komen. Reeds vroeg in de beginfase creëerde het kansen waarbij een net naast gekopte bal van Tim Hubers de score had kunnen openen. Enkele minuten later, rond de 18e min. verdraaide de net van een blessure teruggekeerde Bas Stortelder zijn knie en moest zich noodgedwongen laten vervangen door Dennis Pasman. Even was het team van de rol door deze tegenslag. Kenmerkend voor de situatie was dat Tom Kaak bij mistasten in de defensie, met zijn gezicht de bal in veilige richting wist te retourneren.

Na een half uur spelen bereikte een diepe bal van dezelfde Tom Kaak zijn ploeggenoot Sander Nijhoff, die vervolgens Lennard Walterbos in de aanval betrok. Deze bereikte de vrij lopende Kamphuis en na enig controleren van de bal schoot de snelle spits de 1-0 binnen. Een aantal goede mogelijkheden deden zich voor de pauze nog voor om de score verder uit te bouwen. Zonder succes overigens, hetgeen ook gold voor Bas van Grunsven die bij de enigste noemenswaardige gevaarlijke aanval van de gasten op keeper Dibbets stuitte.

Na de thee wederom een hard werkend Grol dat in de 51e min. verder afstand nam van haar opponent. Wouter Pillen soleerde op schitterende wijze door de verdediging van DIO’30, behield hierbij het overzicht en gunde zijn vrijlopende broer Christian de afronding van de actie, 2-0. Doordat Grol bleef volharden in het vroege storen kwamen de gasten niet in hun vertrouwde spel en zag vriend en vijand de wanhoop binnen deze ploeg sluipen. In de 72e  minuut viel het bevrijdende doelpunt. Bij een uitstekend genomen corner door Wouter Pillen, kopte Dennis Pasman bij de eerste paal binnen, 3-0. In de slotfase, toen de krachten bij Grol gelijkelijk aan weg vloeiden door hun harde werken, kwamen de gasten nog een paar keer gevaarlijk terug. In de 89e min. wist Dennis Dibbets met een katachtige reactie zijn doel op een inzet van Dave Overmeer schoon te houden. Op het scheiden van de markt moest hij niettemin, op een schot uit de tweede lijn van invaller Sahal Askar, capituleren, 3-1.

Het blijft een mysterie, tijdens de Fancy Fair, blijkt Grol andermaal onoverwinnelijk. Het bewees zichzelf en de VSVG daarmee een uitstekende dienst.

A.s. zondag staat de uitwedstrijd tegen Alverna te Wijchen op de agenda.