2e ronde Albert Heijn Wallerbosch F-competitie begint spannend

16-04-2011

De 2e ronde van AH Wallerbosch F- competitie is gestart. Vandaar dat uw razende reporter weer op pad werd gestuurd om te gaan kijken hoe het er aan toe ging. Hierbij zijn bevindingen.

"Ik kwam aan op het prachtige sportpark Den Elshof en zag al enkele spelers rondlopen. Ook enkele coaches liepen er al te ijsberen. Ik vraag 1 van de coaches waarom hij zo zenuwachtig doet. Hij verteld me dat elke wedstrijd bij de AH Wallerbosch F- competitie bol staat van spanning en dat er om elke centimeter gras gestreden wordt. Ik besluit verder te lopen. Ik bekijk de bedrijvigheid. Er worden in hoog tempo goals klaargezet, ballen op het veld, shirtjes uitgedeeld. Ook wordt er in allerijl ranja gemaakt. Dan is het 18.00 uur. Tijd om me langs het veld te begeven.

De 1e wedstrijd die ik zie is tussen Ajax en Barcelona. Het valt me op dat de strijd gelijk opgaat. De acties van de spelers zijn knap en het tempo is hoog. Kansen over en weer. Het is toch uiteindelijk Ajax dat de strijd wint met 4-2.

Vervolgens slenter ik naar de volgende wedstrijd. Deze gaat tussen Juventus en Real Madrid. Eigenlijk hetzelfde beeld. Prachtige trucjes van spelers. Keepers die hun doelen op miraculeuze wijze schoon houden. Prachtig om te zien. Helaas moet Real het hoofd buigen. 4-2 waar een gelijkspel op zijn plaats was geweest.

Weer een veld verder de strijd Liverpool- Twente. De beide coaches staan onrustig langs het veld. Echter is dit niet nodig want de spelers doen perfect het werk wat ze doen moeten. Namelijk goed voetballen. Hoog tempo en prachtige combinaties. Twente wint uiteindelijk met 6-1.

Tot slot nog de strijd tussen de superboeren en PSV. Bij de Graafschap zie ik een oude bekende als coach. Hij zwaait even naar me en houdt zich weer bezig met de wedstrijd. Ook hier hetzelfde verhaal. Goed spel, leuke combinaties en een lust om naar te kijken. PSV verliest de strijd met 10-4.

Ik constateer dat er totaal niks verandert is. De sfeer is prachtig, het publiek uitzinnig en het spel van een superhoge kwaliteit. Wilt u het met eigen ogen zien, woensdag a.s. is de volgende speelronde. Tot dan!!"